"Последните новини, че е получен сигнал за дим в кабината на египетския самолет, са много странни. Защо това се казва на третия ден след катастрофата", коментира пред Клуб Z Ангел Борисов, който е един от известните специалисти по разследване на авиоинциденти у нас. Според него мистерията около това какво се е случило със ербъса на авиокомпания "Иджипт еър" се заплита все повече.

ДИМ В ПИЛОТСКАТА КАБИНА ПРЕДИ ИЗЧЕЗВАНЕТО НА ЕГИПЕТСКИЯ САМОЛЕТ

"Няма автоматичен сигнал за дим в кабината. Черните кутии записват пожар и информацията остава на лентата. Само когато се намерят кутиите, ще се разбере какво се е случило", каза Борисов.

Според него е много странно защо все още не са открити останки и тела, за които да е безспорно сигурно, че са от полет MS804.

"Районът е малък. С вертолет може да се обходи от край до край. Абсурд е да не могат да намерят останки, тъй като дълбочината на Средиземно море не е повече от 1000-1500 метра. В района има стотици спътници. Всеки гледа, а никой не е видял експлозия Или се лъже жестоко, или самолетът не е паднал там, където се твърди. Може да се окаже, че е някъде в пустинята", обяснява бившият шеф на звеното за разследване на авиокатастрофи.

Според него при късо съединение в пилотската кабина има предостатъчно възможности за реакция от страна на пилотите и нищо не пречи да предадат сигнал до навигационните служби.

"В такива ситуации те разполагат с минути, а може дори и с часове", убеден е той.

Според Борисов ако се отвори багажната врата на 11 000 метра височина пилотите няма да имат време за реакция и за секунди при температура от минус 50 градуса самолетът би се заскрежил.

"Ефектът от авария на вратата в предния отсек на практика би бил равносилен на поставянето на бомба. Ако се е откъснала, самолетът ще се разцепи", твърди Борисов.

Според него подобна хипотеза е възможна както по немарливост на товарачите, така и умишлено.

"Възможно е да става дума за технически проблем - арабите са немарливи и може да са я влачили дълго развалена. Съвсем друг въпрос е, че на много летища в Африка, арабските държави, а дори и Европа стриктните проверки по сигурността са за пътниците, но не и за служебните лица. По правило хамалите, метачите и товарачите, почти всички, са мююслмани. Могат да внесат и изнесат всичко", обяснява авиоспециалистът.