За него се смята, че е най-мощната серийно произвеждана кола, с 1478 конски сили и цена от €2,4 млн., това е "Бугати Широн" (Bugatti Chiron), наследник на феноменалния "Вейрон" (Bugatti Veyron).

Хиперавтомобилът беше представен "от плът и кръв" на тазгодишния автосалон в Женева. Той запазва основните линии на "Вейрон" и поразително прилича на концептуалния модел Bugatti Gran Turismo Vision. Носи името на бившия пилот на "Бугати" във Формула 1 Луи Широн (1899-1979 г.). "Вейрон" беше кръстен на автолегендата Пиер Вейрон (1903-1970 г.).

ДА КУПИШ КОЛА ЗА $2 МЛН. БЕЗ ДА Я ВИДИШ. КАТО НИЩО

Подобно на своя предшественик, "Широн" е задвижван от 8-литров 16-цилиндров двигател с 4 турбокомпресора. Също така е 4х4, а мощността се предава към колелата чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. Но въпреки цялостното използване на карбон в неговата конструкция, със своите 2200 кг автомобилът е с почти 50 кг по-тежък от "Вейрон".

Гигантската мощност позволява на автомобила да ускорява за под 2,5 секунди до 100 км/ч, а максималната му скорост е електронно ограничена на 420 км/час. Леко разочарование за технофилите е, че автомобилът не използва хибридно задвижване, а разчита само на изгарянето на внушителни количества бензин. Данни за разхода му не са обявени.

Освен всичко друго, "Широн" е и единствената кола, в която музиката е буквално "кристално чиста". Всеки от „четирите туитъра на аудиосистемата ѝ има мембрана, изработена от 1-каратов синтетичен диамант, която дава възможност за възпроизвеждане на звук с честота от 100 kHz, далеч над възможностите за възприемане от човешкия слух.

От колата ще бъдат произведени 500 бройки, като 120 вече са продадени, казва шефът на "Бугати" Волфганг Дюрхаймер.

Какви са клиентите? Олигарси, петролни магнати, попзвезди? Със сигурност има и такива. Дюрхаймер описва клиентите на суперколата като "необикновени хора" и "автомобилни ентусиасти извън стандартите". Той ги описва накратко като хора, които притежават средно по 64 автомобила, 3 джета, 3 хеликоптера и яхта и ще карат средно по 2500 км в суперавтомобила.

И все пак е помислено за техните харчове. Колата е оборудвана с поръчкови 20-цолови гуми Michelin с размер 285/30 отпред и 355/25 отзад, които са по-лесни за инсталиране и позволяват по-ниски разходи, отколкото при "Вейрон".

Само за справка: гумите на "Вейрон", пак Michelin, са невероятно скъп консуматив. Подмяната на един комплект на версията Super Sport, които са залепени за джантите, струва $42 000. След три смени на гумите се купуват и нови джанти за $69 000.