Германските дискаунтъри Aldi и Lidl достигнаха ключовите 10% пазарен дял в търговията с хранителни стоки във Великобритания, пише Блумбърг. Данните на изследователите Kantar Worldpanel сочат, че бюджетните вериги продължават да отмъкват потребители на наложените от десетилетия супермаркети, като ръстът на Lidl е изключително силен.

Продажбите на веригата са се увеличили с 19% за последните 3 месеца, като компанията вече държи пазарен дял от 4,4%. Aldi има с 17% по-високи продажби, но запазва пазарния си дял от 5,6%.

За последната година двата германски дискаунтъра са привлекли 1 млн. нови клиенти във Великобритания. Агресивното им навлизане на пазара доведе до спад на приходите и печалбите на водещите търговци.

Лидер на пазара във Великобритания е веригата Sainsbury’s с дял от 16,6%, следвана от Asda (16,4%), която е собственост на американския гигант Wal-Mart.