Доколкото гледах снимките, в случая с руския самолет има нещо много притеснително - едната част е усукана и смачкана, а от другата телата са излетели на 5 км - това е огромно разстояние.

Това каза пред БНТ авиоекспертът Ангел Борисов, според когото много неизвестни тепърва ще се разследват около инцидента, при който загинаха 224 души над Египет.

Запитан дали има версия за взрив от атентатор на борда, той каза, че и това не може да се отрече.

Аналогично би било и вътрешна експлозия да нанесе такива проблеми, предположи Борисов.

Той обърна внимание, че аварийно снижение се предприема в два случая - при пожар на борда, т.е. и на двата двигателя, или при разхерметизация на самолета, при която той трябва да слезе на 3000 м, за да не се задушат хората на борда.

30 м в секунда - това е контролирано снижение от пилот. Дори до 70 м в секунда е допустимо. За мен говори, че той контролира снижаването, а не е падал вертикално, както писаха, каза експертът.

Притеснителното за него е, че именно в този процес на снижение прекъсва връзката, радарите го губят, "прекъсва всичко".

Това означава, че там се развива процес, който не е уточнен засега, заключи Борисов.

Той каза, че с отварянето на черната кутия ще станат ясни вдсички параметри, включително разговорите със земята и разговорите на самия екипаж помежду си. Това ще хвърли светлина дали има вмешателство - вътрешно или външно, каза специалистът.

Между другото, това е на разсъмване - още е тъмно, така че може и пилотът при това снижаване да не е преценил къде ще опре и така опира в скалистия район, допълни той.

Запитан що за машина е Еърбъс 321, той каза, че заедно с 320 това са едни от най-сериозните и удачни конструкции - самолетът за средни разстояния, който най-много се експлоатира. Според него писаното, че машината е на 18 г. няма никакво значение, защото възрастта и часовете нальот не са определящи, щом е поддържан.

За мене самолетът е изправен, освен ако черните кутии не кажат, че и двата двигателя горят... Но дори и тогава един такъв самолет от 10 000 м трябва да отиде на 100 км като щълкел. А той (пилотът б.р.) е набелязал летище на 50 км. Не може да не стигне на 50 км!

Той определи обстановката във въздухоплаването в света като "доста напрегната" и че "след Малайзия никой няма доверие на никой".

Отиваме на малайзиския самолет, предположи Борисов.