1 145 199 лева и 14 стотинки. На толкова възлиза стойността на медийните пакети, за които Централната избирателна комисия е получила заявки за одобрение от партиите и Инициативните комитети, които ни агитират преди вота. Всеки медиен пакет, отпуснат от централния бюджет, възлиза на 40 000 лв. като съответната формация сама решава къде да го насочи. 

Клуб Z изпрати запитване до ЦИК за направените от началото на кампанията предварителни заявки за договори с медиите като естествено продължение на серията материали за това как свързани лица - партии, граждански организации и медии помежду си са възложители и получатели на медийните пакети.

От получената информация личат няколко закономерности: в действителност едни и същи политформации и ИК, които иначе не би трябвало да имат нищо помежду си, насочват парите към един и същи кръг от медии, които са и непопулярни. Други пък изсипват целия си пакет само на едно място. И последно - националните БНТ, бТВ и Нова тв вече не са най-предпочитаните за агитация телевизии. 

Публикуваме списъка с уговорката, че представлява подадените за одобрение заявки, които предхождат договорите. ЦИК може и да не одобри последните. Там, където има празни полета, означава заявката още е в процедура. Информацията е до 20 октомври. Заявките не означават автоматично пари. ЦИК решава да изплати ли или не сумата до месец след вота, след проверка.

Ето и пълния списък: