Скандалът с вредните емисии от дизеловите коли на Volkswagen трябва да подтикне институциите в България да обърнат внимание и да търсят дългосрочни решения за екологичен транспорт, какъвто е електротранспортът, казват от Българската асоциация "Електрически превозни средства" (БАЕПС) в писмо до медиите.

"Поне един милион от общо трите милиона леки автомобили в България са дизелови, огромен процент от всички коли са на възраст над 15 години. Точно старите дизеловите автомобили, наред с битовото отопление, са причината за 90 процента от замърсяването на въздуха в България. Колите са и една от основните причини за шумовото замърсяване на големите градове и най-вече на София", припомня организацията.

"Трайното решение са конкретни действия за насърчаване на електромобилността и конкретен план за София“, казва изпълнителният директор на БАЕПС Ангел Николов.

Поетапно въвеждане на електротранспорт в държавните и общинските институции, схема за споделени електромобили от 100 коли, изграждане на зарядни станции за електромобили на обществени места (500 стоянки със зарядни колонки в кварталите с жилищни кооперации), са само част от идеите, които могат да направят София по-зелена и дори да я превърнат в европейска зелена столица.

Организацията предлага приемане на ясни и лесни за изпълнение общински правила и условия за монтаж и узаконяване на зарядни станции, въвеждане на автобусни линии с електробуси, автобусните линии, които отиват до Витоша, да се обслужват изцяло от електрически автобуси, интегриране на зарядни станции за електромобили в стълбовете на уличното осветление, възможност на паркинги да се зареждат електромобили, както и задължение всеки паркинг с над 20 места да има зарядна станция.