"Агитация" е призив за подкрепа за определено лице, партия или коалиция от партии при участие в избори. Наименованието и символите на партия и коалиция от партии, поставени върху предмети, в които не се съдържа призив за подкрепа, не се смятат за агитация по смисъла на този кодекс."

Така в Изборния кодекс е формулирано що е то агитация. Т. е. всичко извън гореописаното. ИК казва също така, че агитацията може да стартира не по-рано от месец от датата на провеждането на съотвения вот - в случая за 2015-а - 25 септември.

Видимо обаче тя вече тече. Не можем да кажем с чиста съвест, че е агитация, защото няма всички необходими атрибути, описани в закона, но пък можем да кажем (с чиста съвест), че се наблюдава необичайна активност сред партиите и техните кандидати.

Тон зададе още на 13 септември ГЕРБ с представянето на кандидатите си за кметове, което се превърна в нещо средно между откриване на кампания и партиен конгрес.

Кандидатите си представиха и много други формации, но само най-голямата събра около 15 000 души в една зала, нае фолклорни и оперни изпълнители за "подгряването" на публиката, покани официални лица от европейската партия майка да четат поздравителни адреси, анонсира логото на тазгодишната кампания, а цялата церемония се излъчваше пряко - в сайта на партията, по една телевизия и по едно радио, т. е. не бе сведена в реално време само до симпатизантите на ГЕРБ.

Следващата по големина партия - БСП се "разписа" с билбордове на кандидата си за кмет на София - Михаил Мирчев. Рекламните пана са пръснати из цялата столица и гласят само "Професор Михаил Мирчев" - без задължителните по Изборен кодекс поне 10% от площта на материала с "купуването и продаването на гласове е престъпление". Следователно - това не е агитационен материал.

Традиционно към изборната ситуация подходи и кметът на Разград, кандидат за още един мандат под егидата на БСП - Денчо Бояджиев. Той подари на първия учебен ден книжки на над 400 първолаци с послание и със собствения си лик. Оправданието му бе, че текстът и снимката се намират на вътрешната корица, не на видно място. Провеждането на кампания сред деца е забранено по ресорния закон.

Всъщност, около 15 септември почти няма кандидат за кметски пост, който да не се е снимал в училищен двор с дечица, било то и собствените им. Така например кандидатът на левицата за кмет на Видин Людмил Димитров, хем е изпратил дъщеричката си на училище, хем е призовал "останалите кандидат-кметове в общината да поемат ангажимент, че обществените поръчки за доставка на храни в учебните заведения ще се провеждат при пълна прозрачност, защото е грехота да се взима от залъка на децата", ни уведомява партийният пресцентър.

Като споменахме собствени наследници, не можем да подминем най-споделяната партийна новина от тези дни - новороденото бебе на лидера на "Атака" Волен Сидеров. Ведомственият вестник даже я съобщи на два пъти, но в обширния материал Сидеров и майката Деница Гаджева позират "по корем". Спорно е дали затвърждаването на тази новина може да се счита за агитация. Поводът за нея е хубав, а и партийни централи, както и медии, често съобщават за новите попълнения в редиците си. Безспорно обаче е, че "Атака" агитира всеки ден, всеки час - тъй като разполага не само с вестника си, а и с партийната телевизия "Алфа". 

Същото важи и за бившия съратник на Сидеров - съпредседателят на Патриотичния фронт и лидер на НФСБ - Валери Симеонов. Разликата е само в това, че Симеонов е с един вестник назад.

Малко по-разчупено действат в Реформаторския блок. Дали защото е депутат от София, или защото е кандидат за кмет на София, Вили Лилков се зае със софийската тема за възстановяването на Каменния кръст в столичния квартал "Лозенец", дал името на местността "Кръста". "Заедно с Кръста ще бъде реставрирана и старата каменна чешма, която от години тъне в разруха. Пожелавам си за следващия Кръстовден емблемата на квартала да бъде възстановена!", пише Лилков за последователите си във фейсбук.

В социалните мрежи е изнесена голяма част от кампанията. Сред най-активните е Чавдар Трифонов - кандидатът на Блока за градоначалник на Варна. Трифонов вече си има лого, а с различни "игри и закачки" като тази, в която помоли последователите си да му помогнат с избора на снимка за кампанията, привлича още симпатизанти. За играта с избора на костюм и вратовръзка узна голям кръг от хора поради факта, че ссам съпредседателят на РБ Радан Кънев я разпространи.