За никого не е тайна, че предизборната кампания вече започна, макар и неофициално. Докато ГЕРБ представя кметовете си в препълнената зала "Арена Армеец", като събитието не бе анонсирано като откриване на кампанията, но поне бе еднократно, от БСП явно са решили да напомнят за себе си всеки ден - посредством билбордове.

Според Изборния кодекс агитацията може да започне не по-рано от месец от датата на провеждането на вота, т.е. 25 септември. Това, разбира се, не пречи на левицата да използва гарантираната по конституция свобода на изразяване, изразявайки се в случая с билбордове с лика на кандидата си за кмет в София - проф. Михаил Мирчев.

Един такъв рекламен банер се "разхожда" във фейсбук. Заснет е на столичния бул. "Тодор Александров", малко преди метростанция "Вардар". БСП обаче не е в нарушение, защото чисто формално посланието не съдържа задължителните според кодекса атрибути - като този на поне на 10% от площта на агитматериала да има надпис, гласящ, че купуването и продаването на гласове е престъпление.

Линията между официалната и неофициалната агитация е много тънка и многократно представители на политически партии в опозиционния спектър са поставяли въпроса: редно ли е например министър-председател от управляваща партия да обикаля страната и да реже ленти в изборна година. Но предвид факта, че у нас почти всяка година е изборна, този въпрос не е обект на сериозна дискусия.