Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва секторен анализ на пазара на горива на дребно, съобщи институцията.
Какво я е накарало да предприеме такова сериозно проучване?

На първо място, ведомството отчита, че през последната година цените на петрола са се понижили значително и иска да провери доколко и как това е отразено върху цената на автогоривата за крайни клиенти.

От друга страна, въпреки, че фактически цените на дизела и бензина по обектите в цялата страна са едни и същи, на практика това не е така. През последните години големите вериги създадоха най-различни програми за лоялност и "промоции", с които дават отстъпки на своите клиенти. КЗК ще проучи доколко тази практика не противоречи на свободната конкуренция.

Обикновено провеждането на секторни анализи продължава поне половин година, като след това ведомството може да обяви твърдения за нарушение на конкурентното законодателство или да предложи нови нормативни мерки.

Предишният секторен анализ на пазара на горива беше проведен през 2011 г., като неговата цел бе да установи дали големите вериги не договарят помежду си цените на горивата. Тогава КЗК предяви твърдение за съгласувана практика в определяне на цените срещу четири компании -  "Лукойл България" ЕООД,  "Ромпетрол България "АД, "Нафтекс Петрол" ЕООД, и "ОМВ България" ООД. След като компаниите поеха ангажименти да променят практиката си, те не бяха санкционирани.