Световният лидер в производството на шоколад, дъвки и бисквити "Монделийз Интернешънъл" спира напълно рекламите на продуктите си на деца под 12-годишна възраст от 1 януари догодина. При това решението засяга абсолютно всички продукти на компанията.

"Монделийз Интернешънъл" променя световната си маркетингова политика като част от глобалната си стратегия за устойчиво развитие. Ще съсредоточим комуникационните си дейности към възрастни и родители, предоставяйки информация и помощ при избора на най-добрите решения за разумна консумация за тях и техните семейства", обявиха от българския офис на хранителния гигант, в чието портфолио са марки като Cadbury, Cadbury Dairy Milk, шоколада Milka, кафето Jacobs, Oreo, BelVita, TUC и други. 

Решението за промяната на рекламната политика на компанията с годишен оборот от 35 милиарда долара е взето още през 2014 г. В момента медийните и криейтив агенциите на "Монделийз" активно работели за намаляване на въздействието на маркетинговата комуникация върху децата. 

В момента компанията се е фокусирала сериозно върху ефекта от производството върху околната среда и насърчаването на разумната консумация и насърчаване на здравословния начин на живот.

През 2014 г. дружеството отчете 57% намаление на производствените отпадъци и  15% спад на изхвърляните в атмосферата парникови газове.

В българската фабрика на "Монделийз" в Своге също отчитат положителни резултати. Отпадъците на тон произведена продукция са намалели от 106,14 кг/тон през 2010 г.  до 1,95 кг/тон през 2014 г. За същия период, процентът на рециклиране е нараснал от 85%  на 95,9%, уточняват от хранителната компания.

До края на 2020 г. от дружеството обещават да намалят с 10% солта и наситените мазнини в своите продукти и да увеличат с 25% произвежданите пълнозърнести храни.