БОРИСЛАВ КРЪСТЕВ

Още в първия ден на тазгодишното двадесет и първо издание на Медийния фестивал Mediamixx в Албена две български медии - Клуб Z и Дарик радио - решиха да започнат общ проект. Идеята възникна покрай темата на първата презентация на форума - "Топ 150 на най-влиятелните българи в социалните мрежи".

Програмният директор на Дарик Константин Вълков представи в детайли идеята за класацията, за която Клуб Z писа, като разясни подробно методологията, различните софтуерни инструменти, ползвани при съставянето й и разказа за тежкия труд, който събраният от Дарик, "Виваком" и "Егоист" екип ще полага вече всяка година, за да ни представя нова класация.

По време на презентацията главната редакторка на Клуб Z Светлана Джамджиева попита дали екипът обмисля да разшири изследването - след като са ясни данните за най-влиятелните ни сънародници в социалните мрежи, на тази база да се определи какъв е профилът на българския потребител, който се влияе от лидерите на мнения в интернет.

Вълков призна, че подобна идея е имало, но тежкият труд по пресяване и структуриране на огромните количества информация е изтощил екипа и затова не са пристъпили към реализацията й.

"Можем да го направим заедно", предложи той, а от името на Клуб Z Джамджиева се съгласи.

Детайлите по съвместния проект ще се доуточняват, но първоначалният план е да се дадат данните на специалисти в различни сфери - политолози, социолози, психолози, които да създадат профил на българския потребител на социалните мрежи, именно на базата на най-популярните и влиятелни личности в българската част на Facebook, Twitter и Instagram.