Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Да беше мор, да беше чума, а то метрото ги удари!

Приходите на таксиметровите шофьори направо са се сринали след пускането на двете нови отсечки на столичната подземна железница от "Цариградско шосе" до Летище София  и от пазарчето на "Младост 1" до Бизнес парка, установи проверка на Клуб Z. 

"Вчера съм се прибрал вкъщи с 20 лева. В 5,30 сутринта съм излязъл и в 17,30 съм се върнал след като последните 4 часа не направих нито един курс", ядосва се таксиметровият шофьор Наско от "Младост".  

Той кара такси от 1988 г. когато напуснал леярните на "Кремиковци" и категорично твърди, че от тогава до сега "въртенето на геврека" никога не е било по-безсмислено от финансова гледна точка. 

"Преди 4-5 години бе нормално да изкараш в добър ден 120-130 лева. До преди седмица - две оборот от 50-60 лева бе нормален, а сега след като пуснаха метрото, просто ни отрязаха главите. Чудя се вече дали да не продавам всичко и да се връщам на село", обяснява цветисто врелият и кипял таксиметър.

Думите му се потвърждават от факта, че на пазарчето в "Младост 1" стоянката на жълтите коли е почти опразнена. До началото на месеца там бе най-близката станция на подземната железница за работещите в Бизнес парка в "Младост 4" и имаше опашка от по десетина коли, които доста бързо грабваха клиенти и отпрашваха за курсове до лъскавите сгради. Сега обаче там са останали по два-три жълти автомобила.

Друг "младостки" таксиджия - Вальо също признава, че проблемът е много сериозен.

"Чудя се как да си изкарам арендата на автомобила, а тя е 25 лева. Отделно трябва да сипя газ за 10 лева. Нямам избор, а клиенти няма. Вчера оборотът ми бе 40 лева, което означава, че за мен са останали 5 лева, с които не мога да си платя цигарите и кафето", оплаква се и той.

Същото е положението и на таксиметровата стоянка на Летище София. Преди метрото да стигне до аерогарата там бе "златната мина" за такситата. Кеф ти англичани, кеф ти французи или други заблудени гости, които не знаят, че апарата отчита в левове, а не в евро. Сега обаче и там ги няма "лапни-шараните".

"Наистина поръчките на таксита за "Младост" и "Дружба" намаляха с двуцифрен процент след пускането на метрото. А адреси до летището практически няма", каза пред Клуб Z Ромео Ценков, собственик на компанията "За един долар".

Според него преди подземната железница да удари доходите на шофьорите се е усетил и негативен ефект от старта на интернет платформата за споделени пътувания "Юбер".

В момента имало и свръхпредлагане на жълти коли под аренда. Доскоро такива се наемаха срещу 30 - 35 лева за 24 часа при плащане за 6 дни на седмица (без неделята). В момента обаче има и предлагане на цена от 20-25 лева на ден и то при положение, че целият уикенд е освободен от аренда.  

Ключови думи

Коментари

ko

Показателна статия - дошъл от село за голямата печалба - разбирай да дере кожи, докато може... А сега и за цигари няма... повтарям ЦИГАРИ - не хляб, а цигари? Не го разбирам... 5 лв. да изкара, ама цигари да си купи

Пък и на качествено свикнал изглежда. Защото за 5 лева може да се купят кафе и цигари с бандерол.

brohlio

Абсолютно безсмислена статия - нали това е идеята на метрото и изобщо СГТ - да намали автомобилният трафик. И самото пътуване да бъде по-евтино, разбира се

Изглежда на никого не му пука и не се замисля за замърсения и отровен въздух, който диша...

on

Тези пари не изчезват просто ей-така. Щом те не ги получават, значи остават у пътуващите. Вместо да дават 2 пъти дневно по 5 лева, те дават общо 2 за метро. На седмица си спестяват по 40 лева (грубо сметнато).

on

PS, Освен в това на касата/автомата в метрото не се правят на луди, че нямали дребни и да ти вземат повече!

Евроантигей

Еби му меча, ето това вече е трагедия. Това ни докара еврогейския съюз, направиха метро и убиха поминъка на таксиджиите. Да ви го... тъпи еврогейове!!!

Мерси, мерси, мерси, фюр ди щунден, шери, шери, шери хахахах

ха...издрусания цървул реве! Ами, да иде в провинцията, там е добре. Ще му е.ът п.ката майна от работа - гърбава РАБОТА по 10 часа за 20 лв(ако е късметлия) на ден.

franko1880

Имам един таксиджия в моя вход, който никога не се къпе. Като го видя бързам да мина през входа преди него, защото после 2 часа е под карантина. В летния сезон е най-лошо. За съжаление цялото семейство смърди и затова на жена му не й прави впечатление

franko1880

Тези двама които са ми ударили минусите, са жена му и синът му наркоман-чалкаджия

Тошко

Хахахахаааааа...аре мрете мама ви чалгарски бакшиши дееева. Лев да не видите от как го има това метро!

Таксистите ако искат да оцелеят , трябва да се приспособят. Мобилно приложение без диспечери, мобилно плащане и отстъпки , изрядна чистота. Стига са ревали, на никой не му е лесно в днешно време, и на никой 2-та лева не са гарантирани!

Stoev

Вмирисаните таксиджии винаги имат проблем за всяко решение.

на село

Оборот от 50 лева на ден прави 1000 лева месечно. Приспадаш разходите, към 50% и имяш чистия доход. За Петърчо от Асеновци. А да не говорим за 120 лв. дневен оборот. Та така, всеки бизнес има начало и има край.

леле

леле а какво ще правят таксиджиите от Люлин където има метро от масата време, леле край, разглезени младостчани

Index

"Чудя се вече дали да не продавам всичко и да се връщам на село" Да, точно това трябва да направиш!

To4no taka. Az taka napravih - vru6tam se na selo da seia zelen4uci i da otglejdam jivotni. Na 35 godini sum i ne me e sram da jiveia na selo. Jivotut e po-blizo do prirodata , spokoen, zdravosloven, po-evtin daje, vaob6te vsiakakvi predimstva, daje otno6eniata s horata sa po-iskreni, surde4ni i obogatiava6ti. Napravo se 4udia za6to horata se natiskat v tezi zadu6ni industrialni betonirani i zamurseni 6umovo i vsiakak gradove kato Sofia.

Златков

Горките , да им дадат субсидии

Galin

И на мен не ми беше много приятно, като ме удариха с 60 лв. от летището до центъра....

Сарданапал

Значи, освен Uber трябва да се забрани и метрото!

Панда

50-60 лв на ден са ви много, тва прави 1000-1200 лв на месец при 20 работни дни. Сега мисля, че ще получавате точно толкова колкото заслужавате - 400-500 лв/месец. Не разбирам на какво основание един бакшиш трябва да печели повече от учител примерно - образование, квалификация, бъхтане ли кво ли...

veronika

Учител ли си?

Коала

Това е оборот, брат. Извади от него разходи по дейността - аренда, гориво, консумативи, данъци. И под "ден" едва ли има предвид 8 часа, таксиджиите редовно си висят с колата по 12. Не е много като пари, просто хората не могат да правят друго, за това има свръхпредлагане и всякаква паплач. То ако беше яко, всички учители щяха да карат таксита. Ама понеже имат избор, не го правят.

сс панамера

ужасни сте затова господ нищо не ви дава хора , толкова завист и омраза бълвате в коментарите , никакво човешко отношение и съчуствие , тоя комунизъм ви отне човещината, ми разбирасе че труда не е равен всеки получава различно и разбирасе това не е ваша работа да завиждате и да правите на чуждия сметка , е затва ше се бутате по панелките в софия и ще лъскате бастуна да ви еба и в бедняците софииски минетчии цялата държава е пълна с такива като вас мизерници

Мършо долна

А с тази злоба с която е пълен твоя коментар с какво си по различен от тези който коментираш че са злобни???Скапаняк посран,скрий се в дупката от която си испълзял и не се обаждай повече.

Aйляк

Лъжат миризливите бакшиши!

Пан

Рев на бакшишите... Не съм злобен, но защо ли това ме радва.

Иван

"Чудя се вече дали да не продавам всичко и да се връщам на село", обяснява цветисто врелият и кипял шофьор. Връщай се, връщай се!

Лино

няма злоба, просто хора, които работят работа, за която не се изисква и средно образование, без нужното отношение към клиенти и основно понятие как се прави бизнес - ами да си знаят мястото!! На селооо!!!

бакшиш

На една позната, която взе такси от централна гара до летището, като стигнали шофьорът й поискал 40лв. Тя казала, че няма толкова, а той ехидно й отвърнал, че ако няма, няма да си получи и куфара от багажника и тя е една мила, страхлива женица на средна възраст от провинцията, кво да прави - дала ги... Та не знам за каква човещина, съчувствие, човешко отношение и завист говори cc панамера.... Каквото повикало - такова се обадило или каквото посееш - такова ще пожънеш, драги господине/госпожо....

фен

а за всичките пъти, които са ви возили с такси и всичко е било ок нещо ще кажете ли? или те нямат значение. всичко под ножа. по тази логика можем да седнем да си обобщаваме и по други линии - примерно хората от дървеница да мрат, защото един от дървеница ме напсува в магазина?

Наско

Мили таксиметрови шофьори, във всеки един (голям) град има място и за таксита, и за метро. За да оцелеете, трябва да предлагате качествена услуга на приемлива цена. Трябва да се къпете, да си оправяте колите, да се усмихвате на клиентите и да ги питате дали можете с още нещо да им помогнете. Всеки ден. И ние ще се возим и при вас. Може би не всеки ден, но с удоволствие.

Ицко

Хахаха, преди няколко месеца ми викаха "2ч го чакам този самолет да кацне и сега ми се падаш ти с този късия курс до младост" (10лв?!). Още тогава ги отебах, за сметка на Green Taxi които предлагат западен стандарт услуги. Бакшишки рев = музика за моите уши

Доволен

Преди 5г работех в бизнес парка и питах 5-6 коли докато попадна на склонен да ме качи до Гео Милев (към 6-7лв курс). Хайде сега събирайте си абичките и на село! Без жал към вас!

Иванов

Кеф!!!Мрете бакшиши!!!

ИМПЕРИАЛИСТ

1.Това на снимката е от бул. "Витошка" до НДК, а не от ж.к. "Младост". 2. Не е нормално цената на бензина(газ) да съставлява едва 10-15% от тарифата. Явно трябва поевтиняване натаксиметровите превози. 3. Като софиянец по пра-бабина линия, знам София перфектно и ми е неприятно тарикати таксиджии да ме лъжат с маршрута и километража. 4. "София никога не спи" и е много хубаво, че ги има такситата нощем.

НЕКА ДА СИ ХОДЯТ НА СЕЛО СЕЛСКИТЕ СВИНЕ ТАКСИДЖИИ! В ГРАДА НЯМА МЯСТО ЗА СЕЛЯНИ!

Горо

Ало, в София има по едно такси на всеки трима жители на града - това нормално ли е? Всеки неграмотен, тъп селянин става таксиджия - вонят, псуват, пушат, лъжат. В Лондон има таксита колкото в България, има 20 пъти по-голямо метро и не съм чул някой да реве, но там таксиджиите са добре облечени, не пушат, не ходят с джапанки и анцузи на по 10 години на работа. Като няма качествена услуга - марш на село!

Иво

Тъкмо сега ще возят и на кратки дестинации и няма да се назландисват

еми кофти за измамниците, по кофти за нормалните таксиметрови шофьори ама това е положението радвайте се, че вече ще се ВИП гости на такситата и ще ви се радват ама многоооо .........

Карма

Ама ви беше добре като ми взехте 50лв. от Цариградско до Банишора нали?

Шишо Бакшишо

В България таксиджия става само този, който за друго не става!

5ko

Преди няколко години ми се случи да пристигна на Централна автогара в 4 сутринта. Никое такси не ме взе до площад Славейков, чаках докато тръгнат трамваите. Още тогава ги проклех. Така им се пада.

Любо

Никой не е застрахован, че няма да изгуби работата си в следващите 2-3... 5 години. Нещата се развивиат толкова бързо. Заради технологиите изчезват цели професии. Живеем във времена, в които трябва да сме много гъвкави, адаптивни и да учим цял живот за да може да се води приличен стандарт на живот. Не е хубаво да се злобее на чужд гръб, защото не се знае утре какво ще стане. Лошото в случая е, че таксиметровите шофьори не са с високо ниво на интелигентност и трудно биха се преквалифицирали за да започнат нова работа. Много от тях знаем какви са :) Т.е. сега можем да очакваме леко повишаване на битовата престъпност, което е лошо. Те такива работи.

съвет

Еми просто вместо да кесят по такситата, ще поддържат метрото и ще чистят станциите и мутрисите... просто трябва да се преориентират... самоче няма да могат да ментят, което вече за повечето наши сънародници е проблем... голям проблем

патка

Да явно трябва да се преориентират хората. Няма как да се спре метрото. Може да си намерят друга работа като да станат ватмани на мотриси например. Или да работят в квартали, където няма метро. Като студентски град. Просто колите в София са прекалено много. То има повече таксита от клиенти.

Методи

Докато лужеха хората с евтини номера "ня'ам ти върна", "днеска работиме на двойна тарифа" и т.н. не чух някой от гилдята да се оплаче... Ама те искат 1500 лева месечно да,изкарват с каране на кола, която не чистят, не поддържат, в която пушат и философстват колко беше добър соца... Е няма как...

а ти кой си?

...за мен са останали 5 лева, с които не мога да си платя цигарите и кафето", оплаква се и той... ПРИПАДАМ ОТ СЪЧУВСТВИЕ!!!

Мършо долна

Преди около 13 години майка ми се прибираше от вилата заедно с дядо ми,които беше сляп.Решила да си вземе такси от автогара Овча купел до Младост 3 понеже стареца едвам се държал на краката си.Отишла при първия бакшиш и когато му казала курса той я препратил на друг бакшиш който се оказал копърка ама майка ми покрай това че се притеснявала за дядо ми не е обърнала внимание.А онези боклуци в които няма явно капка човечност само това и чакали,да им падне подобен клиент.Бакшиша я беше одрусъл с 30лв при реална цена около 8лв.Те не се посвениха да вземат парите на един болен слепец а аз трябва да ги мисля ли?Нема начин.Да гният в мизерията която сами си създадоха!

fen

като чета коментарите ми става лошо - това са хора, ваши съграждани. работят за препитание 6 дена по 12 часа, а не крадат (повечето) и не чакат на помощи или на мама и тате. много от тях нямат какво друго да работят, защото са по на 50-60 години и са работели нещо по соца, дето сега го няма. да не говорим, че и за по-млади хора е трудно да си намерят работа. не става въпрос да се спре метрото заради тях, ама не се радвайте на хорското нещастие. вярно е, че има какво да се желае от услугите им, ама това едва ли ще се подобри с 5лв на ден.

Фло

Не са толкова бедни щом отказват къси курсове и то около центъра

Зетаки

Как ли пък няма да ги ожаля. Когато ми се наложи да взема спешно такси от Младост 1 до Студентски град, никой от тях не пожела да ме качи, защото курса бил много близък. Ми нека да да духат супата, щом са толкова отворени. Сами си го направиха ...

Кроу

Лошо за тях, ние какво да направим :D

шишо бакшишо

Скапани боклуци. Дойде време да ядат това дето са надробили.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.