Само два дни след като системата на Банка ДСК намери връзката си с БОРИКА, пак я загуби. И в сряда всеки опит да се плати с карта на институцията или да се изтеглят пари удряше на камък. На практика с издадена от банката карта можеше да се плаща безкасово и да се изтеглят банкноти само от ПОС-терминали и банкомати на трезора.

От центъра за обслужване на клиенти на Банка ДСК потвърдиха за проблема, като посъветваха клиентите си да опитат пак.

Подобно на други трезори като Първа инвестиционна банка и ОББ, Банка ДСК има собствена система от банкомати и ПОС-терминали. Но за да прави връзка с другите оператори използва мрежата на БОРИКА.

Клиентите на ДСК бяха засегнати от същия проблем от неделя следобед до понеделник сутринта. По време на загубата на свързаност всеки опит да се плати на ПОС-терминал, който не е на Банка ДСК, приключваше със съобщение за грешка и операцията се прекратяваше. А при опит за теглене на пари банкоматите, които не са от мрежата на ДСК даваха съобщение "Връзката е прекъсната".

Както в неделя и понеделник, така и в сряда от ДСК не публикуваха съобщение за неуредиците на своя сайт и съвети, че в такъв случай е добре да намерят най-близкия банкомат на банката, за да изтеглят пари в брой.

>От БОРИКА от своя страна коментираха, че с картите на другите банки нямало затруднения.

Според експерти проблемът е в сървърите, които осъществяват комуникацията между системата на Банка ДСК и БОРИКА. Така картите не могат да направят връзка с банкоматите и ПОС-терминалите на БОРИКА и другите банкови групи.

Подобен голям срив имаше на 8 ноември 2013 г., когато заради хардуерен проблем при БОРИКА блокираха над 40 000 ПОС-терминали и повече от 3000 банкомати в цялата страна.