Легендите Kiss не избягаха от общата тенденция в последно време (Брус Спрингстийн, Пол Саймън, Боб Дилън, Стиви Никс, Нийл Йънг, Тина Търнър) и решиха да продадат музикалния си каталог за солидна сума. Заедно с правата за музиката Pophouse Entertainment group купува още логото, правата върху снимките и дори специфичния грим на уникалните артисти.

На практика придобиват всичко. Сумата официално не е публикувана никъде, но според Fortune, които цитира днес zrockradio.bg, групата ще получи за тази сделка повече от 300 милиона долара.

Pophouse Entertainment е шведската компания, която преди време придоби правата върху творчеството на ABBA и направи виртуални концерти с техните аватари, припомня рокрадиото. Според информацията Pophouse ще използва подобрена технология и ще приложи същия подход.

Аватарите на Kiss ще оживеят в уникално шоу, което ще стартира в САЩ през 2027 година. Предвид, че дотогава има още доста време – вероятно ни очаква невиждано аудиовизуално приключение.

Между другото групата показа за пръв път виртуалните си аватари по време на последния си концерт в Медисън Скуеър Гардън, където обяви, че бъдещето й ще е във виртуалното пространство (досега KISS доста добре заработи от безброй "прощални" турнета - всяко едно от които бе по-печелившо от предишното. Че научиха и други рокаджии на този номер - б.р.)

Ето какво казва един от двамата сълидери на бандата и, разбира се - икономическият двигател зад успеха - Джийн Симънс по повод сделката:

“Краят на Kiss като тур група дойде. Това, което Pophouse възнамеряват да направят с нашите образи и музика, е нещо, което не е виждано до този момент. Гледахме много внимателно шуто с ABBA и направо ни отвя. Имайте предвид, че от тогава насетне технологията е значително подобрена. Видяхме само малка част от това, което предстои и трябва да ви кажа, че изглеждаме като персонажи от X-Men.”

Виртуалните аватари на KISS са създадени от легендарното студио на Джордж Лукас за специални ефекти ILM (Industrial Light & Magic), а са финансирани и продуцирани от Pophouse Entertainment. ILM са използвали популярната технология “motion capturing” (от англ. ‘улавяне на движението’), която масово се използва във видеоигрите, за да се вдъхне живот на персонажите в тях.

По информация на Billboard шоуто с аватарите на Kiss ще стартира от неназован все още град в САЩ през 2027 година.

Главният изпълнителен директор на Pophouse Пер Сундин също направи коментар във връзка с огромната сделка:

“Имаме страшно много планове за Kiss. Искаме да запазим тяхното наследство и творчество. Нещо повече – искаме да го разширим и подсилим, така че да е привлекателно и за новите поколения.“

Сделката включва също така и правата върху издаването на нова продукция с марката Kiss, както и собственост върху оригиналните мастър записи на групата.