Модният бранд H&M съобщи, че е премахнал рекламата на училищни дрехи, която според критиците сексуализира млади момичета.

Рекламната кампания стартира в Австралия и включва две малки момичета в рокли, наподобяващи училищни униформи.

Слоганът гласи: "Накарайте главите да се завъртят с модата на H&M за завръщане в училище".

Потребителите на социалните мрежи осъдиха именно текста на рекламата.

"Премахнахме тази реклама. Дълбоко съжаляваме за обидата, която е предизвикала, и проучваме как да представяме кампаниите си занапред.", заяви компанията H&M в официалните си профили в социалните мрежи.

Множество потребители в онлайн пространството не смятат това за достатъчно.

"Тя е свалена, но защо тези неща не се забелязват? Какъв е мисловният процес, който генерира тези реклами?", пише майка в родителския форум Mumsnet.

Основателят и главен изпълнителен директор на същия сайт - Джъстин Робъртс, се усъмни защо кампанията е одобрена на първо място:

 „Разочароващо е да видим, че търговците все още създават неподходящи реклами, които преждевременно сексуализират млади момичета. Въпреки че сме доволни, че H&M са приели грешката си и са премахнали рекламата, тя наистина изобщо не е трябвало да бъде създавана. Нашите потребители ще се радват да бъдат уверени, че предприемат стъпки, за да гарантират, че всички в H&M са наясно с проблема, така че да не се случва отново.“

Австралийската активистка Мелинда Танкард Райст написа в една от социалните си мрежи:

„@hm @hmaustralia какво е намерението ви с тази спонсорирана реклама във Facebook? Малките ученички обикновено не искат да „завъртат глави. Големите хора, с които се занимавам в училищата, искат да бъдат оставени на мира, за да учат и да се забавляват.“

Това не е първият случай, в който шведският бранд за дрехи е замесен в публични скандали.

През 2018 г. H&M свали от сайта си снимка, заради която получи обвинения в расизъм. На нея имаше чернокожо дете, носещо суитчър с надпис "Най-готината маймуна в джунглата" (Coolest monkey in the jungle).

Потребителите в социалните мрежи, включително и знаменитости като The Weeknd, публчно изявиха възмущението си.

Модният бранд отново се извини публично.

Снимка на суитчъра с този надпис, но без да е облечена от някого, продължи да е достъпна онлайн. Въпреки това компанията бе принудена да затвори за няколко дни магазините си в Южна Африка, след като разгневена тълпа нахлу в някои от търговските обекти и се стигна до напрежение.

Няколко месеца по-късно H&M се забърка в нов скандал.

Компанията изтегли цяла партида детски чорапи, тъй като част от шарките им наподобяват изписването на думата "Аллах" на арабски език.

Всъщност, картинката показва фигурка на Лего, държаща пневматичен чук. Но когато се обърне наобратно, част от шарката наподобява изписването на името на Аллах.

Брандът се извини за причинената обида и заяви, че приликата е "напълно случайна".

През 2014 г. компанията H&M беше обвинена, че рекламира гащеризони, наподобяващи военните униформи на жените кюрди, борещи се с Ислямска държава в Ирак и Сирия.

От H&M обясняват, че в никакъв случай не са създали дрехата с това намерение. Следвайки модните тенденции и популярността на гащеризоните през последните сезони, те създали цели гащеризони в различни цветове. Рекламираният в зелено е само един от колекцията, която включва гащеризони в син деним и наситено червено, а зеленото просто е един от модерните цветове за тази есен.