Следващата задача за Apple и другите технологични компании е да "отворят вратите си за конкурентите". Това заяви вчера еврокомисарят по вътрешния пазар на Тиери Бретон, като поясни, че това ще следва след приемането на новия Закон за дигиталните пазари в ЕС.

Коментарът на Бритон идва седмици след като Apple демонстрира съобразяване с европейските правила и представи първи iPhone - 15 - с универсалния конектор USB-C. Но ЕС готви още изисквания към техногигантите.

"Било то електронният портфейл, браузърите или магазините за приложения - потребителите, използващи iPhone на Apple, трябва да могат да се възползват от конкурентни услуги от различни доставчици", добави Бритон.

Много от услугите в екосистемата на Apple са затворени за конкуренция, за разлика от еквивалентни услуги в Android, например. Така те са несъвместими с различни други услуги и приложения. Според текущия текст на закона, който вероятно ще бъде редактиран, компанията в Купертино трябва да направи нужните промени до 5 март 2024 г.

Законът за дигиталните пазари е антитръстов документ, насочен именно срещу техногигантите и различните методи за ограничаване на екосистемите, които ползват.

Макар Apple да са любим пример, и Google прави подобни трикове и условия в Android, макар другата голяма мобилна операционна система да е номинално напълно отворена.