Атаката срещу Кримския мост ще има дългосрочни последици върху руската логистика в Южна Украйна.

Това съобщи "Институтът за изследване на войната" (ISW). Руските власти обвиниха украинските специални служби, че са извършили удар с безпилотен надводен апарат. Нападението бе организирано от Военноморските сили и Службата за сигурност на Украйна, съобщи "РБК-Украйна", цитирайки запознати източници.

Участък от пътното трасе на Кримския мост се е срутил, а друг е претърпял сериозни щети. Двупосочното движение от едната страна на моста е планирано да бъде пуснато на 15 септември, от другата страна - през ноември, обяви руският вицепремиер Марат Хуснулин.

Руското министерство на транспорта твърди, че ударите не са повредили железопътния мост или опорите на пътния мост.

Мостът през Керченския пролив е по протежение на една от двете наземни комуникационни линии, поддържащи южните руски войски. Другият маршрут минава през окупираните Донецка, Запорожка и Херсонска области. Този път сега е единствената точка за снабдяване на големия брой механизирани руски сили в Южна Украйна, необходими за удържане на украинската контраофанзива, посочва ISW.

Руската логистика за Южна Украйна вероятно ще пострада в краткосрочен и средносрочен план, което предполагаемо ще изостри критиките заради липсата на доставки. Неотдавнашните оплаквания на бившия командир на 58-ма руска общовойскова армия генерал-майор Иван Попов заради тежкото състояние на войските му предизвикаха голям гняв в руското информационно пространство.

Попов призна, че 58-а общовойскова армия и вероятно други руски части, разположени в Запорожка област, страдат от недостиг на доставки. Руските власти дефакто действат контрапродуктивно - те допълнително запушват пътните артерии за войските, като се стремят да наложат на Крим имиджа на отлична туристическа дестинация, предизвиквайки засилен трафик на цивилни, посочват експертите от ISW.