Ръководството на Центъра за градска мобилност се е справило зле с изпълнението на "доброто решение" на Столичния общински съвет. Това обяви на брифинг днес председателят на СОС Георги Георгиев по повод въвеждането на новата система за електронно таксуване в градския транспорт.

"Вдигнал съм жълт картон на ръководството на Центъра за градска мобилност, от което очаквам в спешен порядък да си влезе в ролята и всички дефекти на системата да бъдат отстранени своевременно", заяви той.

Георгиев отбеляза, че ако това не се случи, може да последва "червен картон". Според него въвеждането на нещо ново "винаги води до неудобство", но е важно да не заплаши сигурността на пътуванията - нещо, от което никой не се оплаква. И разкри, че от ЦГМ са получили задача "още през лятото" да направят разяснителна кампания преди приемането на промените - която обаче започна на практика едва след 1 януари, когато те влязоха в сила.

Основно столичани са недоволни от абсурдното задължително валидиране дори на редовни пътници с карти (под заплаха от 3 лева глоба) и премахването на месечните карти за една линия.

Срещу тези промени са постъпили огромен брой жалби, обяви днес и омбудсманът Диана Ковачева. Тя е изпратила писмо на Столична община и СОС с тези и други оплаквания на гражданите.

"Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, сочи Ковачева.

Тя също отбелязва, че намира за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само защото не го е валидирал - което, както изтъкват множество хора, пътуващи по натоварени линии, понякога е физически невъзможно.