Множество технологични гиганти разпознават опасността от фалшивите и манипулирани снимки и видеа - и създадоха консорциум, който да създаде стандарт за удостоверяване на истинските.

В новата Коалиция за произход и автентичност на съдържанието (Coalition for Content Provenance and Authenticity, C2PA) влизат компании като Adobe, Microsoft, Intel, Twitter, Sony, TruePic, BBC, Arm и други. Те ще разработят механизъм на базата на блокчейн технологията - същата, която стои зад повечето криптовалути - която да може да разпознава автентичното съдържание.

Като компанията със световно ползвани софтуерни продукти за обработка на снимки и видео, Adobe ще включи някои елементи от тази технология в своите продукти още тази година. Компанията всъщност работи по тази технология от началото на пандемията.

Най-важното е, че това ще е отворен стандарт, достъпен за всички - а не платена услуга с абонамент.

А след няколко години се очаква да има създадена екосистема, която ще позволи да се контролира автентичността на снимки и видео във всички етапи на производствения им цикъл. Използвана правилно, тази технология на практика ще може да блокира напълно фотошопираните снимки и deep fake видеата, които стават все по-използвани за дезинформация и все по-убедителни.