Упорит слух, че в последния ден на 2014 г. на бизнесмена Христо Ковачки е бил издаден лиценз за частен жп превозвач, плъзна в жп средите. И достигна от три места до Клуб Z.

Подобно решение на практика би било надгробен камък за БДЖ-Товарни превози, защото повелителят на миньорите от Бобов дол е най-големият клиент на закъсалото държавно предприятие и в момента му осигурява над една трета от товарите му, които при това не са никак много.

Ковачки внесе документи за получавана на разрешителното още по време на правителството на Пламен Орешарски. Досега обаче те не бяха придвижени от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" по чисто формални причини.

Не сме издавали лиценз на Ковачки. Напротив, преди две-три седмици документите му бяха върнати заради пропуски, заяви пред Клуб Z високопоставен източник от транспортното министерство.

Според него след като бъдат отстранени проблемите по книжата, пак ще има дълъг етап на проверка, след който енергийният бос ще получи официален отказ и вероятно след това ще се стигне до съдебно дело срещу транспортното министерство.

Неофициално обаче в жп сектора говорят, че Ковачки се е разбрал с когото трябва и получаването на жп лиценза е въпрос ако не на дни, то на седмици.

Нали виждате какво се случва в бившата "Цензура". Именно депутатите на Ковачки единствени освен ДПС и ГЕРБ подкрепиха предложението на финансовия министър Владислав Горанов за национализация на пенсионните вноски, коментира опасенията си шеф в железниците. 

Според него през 2015 г. парламентарната група на Български демократичен център ще се превърне във верен поддръжник на ГЕРБ при конфликтни гласувания между партиите от четирипартийното управленско мнозинство.

По данни към края на септември т. г. фирми на Ковачки дължат на БДЖ 15 милиона лева за извършени превози на въглища от мините до ТЕЦ-овете на бизнесмена. Наскоро Клуб Z разкри и че негови представители вече са питали Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол за бъдещата приватизационна процедура за товарните превози на жп компанията. Хората на Ковачки обяснили във ведомството, че се интересуват предимно от локомотивите на предприятието, а не от купуването му като цяло.

В случай, че рудите слязат от влаковете на БДЖ, то продажбата на фирмата ще се обезсмисли и е твърде вероятно да се стигне до фалит. А тогава локомотивите и вагоните ще бъдат разпродадени евтино, което е изгодно за новостартиращи частни жп превозвачи.