Нов прочит на държавното разпределение по региони на висшистите, което бе в сила в годините на социализма, ще улесни намирането на работа на млади специалисти по транспорт и логистика. От началото на следващата година започва нов съвместен проект между Националното сдружение на българските спедитори, Клъстър "Зелен товарен транспорт", УНСС и Техническия университет.

Идеята на проекта е завършващите студенти по двете специалности да получат шанс за кариерно развитие в областта, за която са били обучени.

В момента много фирми в България изпитват остър недостиг от квалифицирани специалисти по логистика. Целта на проекта ни е да им дадем възможност да кандидатстват за работа в регионите, в които те искат да живеят и работят, обясни пред Клуб Z Симеон Ананиев от Клъстър "Зелен товарен транспорт".

Според него това би добре както за бизнеса, така и за младите висшисти.

Често хора, завършили тези профилирани специалности започват работа в други сфери на икономиката, което на практика обезсмисля специфичните знания, които те имат. Надяваме се да им помогнем, добави Ананиев.

Съвместният проект между транспортния бизнес и университетите бе представен на транспортен форум в София.

Един от приоритетите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е ограничаването на негативното въздействие на транспорта върху околната среда, заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев на събитието.

Той добави, че действията на министерството са насочени към стимулиране развитието на екологосъобразните видове транспорт, каквито са железопътния, водния и интермодалния.

Според Гинев  през последите години са постигнати много добри резултати по линия на ОП "Транспорт" 2007 – 2013 г.

Със средства на програмата се подготвя проект за изграждане на интермодален терминал в Пловдив, като очакваме в най-кратки срокове да стартира неговото изпълнение, добави Гинев.

През новия програмен период, общият бюджет на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. е 1.9 млрд. евро, от които за развитие на железопътната инфраструктура са предвидени 673 млн. евро, а за изграждане на интермодални терминали - 24 млн. евро.