През 2020 година 10,8 милиона души над 15 години са извършвали дейности в транспортната сфера в Европейския съюз. Това е с 6 процента по-малко, отколкото през 2019 година (11,6 милиона), сочат данни на Евростат, цитирани от БТА.

Тези дейности включват шофьори на тежкотоварни камиони и на автобуси (35 процента от работещите в транспортната сфера), транспортна и складова дейност (22 процента), водачи на бусове, ванове и мотоциклети (19 процента), доставчици на съобщения, пратки, носачи на багаж (12 процента), в сферата на сметопочистването (5 процента), локомотивни машинисти и други свързани с тях жп служители (3 процента), работещи в обслужването на пътници, кондуктори и екскурзоводи (3 процента).

Най-голям спад в заетостта през 2020 година има при кондукторите и екскурзоводите (-16 процента спрямо 2019 година) и работещите в транспортно-складовата дейност (-11 на сто), гласи още статистиката.

85 процента от работещите в транспорта са били мъже.

Средно близо 29 на 1000 души са работили през 2020 година в транспорта в ЕС, но този дял силно се различава според регионите. Както обикновено той е бил най-голям в румънския регион Южна Мунтения, с 65 транспортни работници на 1000 души. Следват три български региона: Северозападен (58), Северен-централен (54), Южен-Централен (51). Централния и Западен регион в Литва също е с 51 на 1000.

Клуб Z напомня, че първите два традиционно са и най-бедните не само у нас, а и изобщо в Съюза.

За разлика от тях, в белгийския район Валонски Брабант е най-малък делът на транспортните работници на 1000 жители (15), следван от Южно Егейско море в Гърция (16), провинция Бургенланд в Австрия и Мелиля в Испания (по 18) и Калабрия в Италия (19).