Федералната търговска комисия - американският регулатор в областта на конкуренцията, внесе ревизирана жалба срещу Фейсбук, в която обвинява гиганта в злоупотреба с доминираща позиция на пазара, предадоха световните агенции.

През юни първи подобен опит на комисията беше отхвърлен от федералния съдия от Вашингтон Джеймс Боусбърг, който заяви, че в жалбата липсва конкретика за реалната власт, с която разполага Фейсбук.

Сега в ревизираната жалба на комисията се посочват повече детайли относно средствата, използвани от компанията да отстрани конкуренцията, по-специално в началото на второто десетилетие на 21 век, когато възникна пазарът на мобилния интернет.

Фейсбук нямаше компетенции и нужните технически таланти, за да оцелее в прехода към мобилното, казва Холи Ведова, изпълняваща длъжността директор в отдела Конкуренция на Федералната търговска комисия.

След като се провали в съревнованието срещу новите иноватори, Фейсбук буквално ги изкупи или погреба, когато тяхната популярност се превърна в екзистенциална заплаха за него, казва Ведова и визира приложението Инстаграм и чата УотсАп.

Към 30 юни около 3,5 милиарда души по света ползваха месечно поне една от четирите услуги, предлагани от Фейсбук - а именно едноименната социална мрежа, Инстаграм и чатовете УотсАп и Месинджър.

Според новата жалба монополът на Фейсбук е защитен от значими бариери на входа на неговия пазар, така че новопоявил се играч с по-добър продукт не може да успее там. В жалбата Федералната комисия посочва, че така наречените персонални социални мрежи са уникален и отделен тип онлайн услуга и пазарът е контролиран над 65 процента от Фейсбук посредством основната му платформа и Инстаграм.

Фейсбук има срок до 4 октомври, за да отговори на новата жалба.