По време на пандемията и поредицата локдауни в различни държави множество онлайн услуги отбелязаха гигантски ръст на употреба.

Изненадващо, това не важи за стриймването на музика, сочи съвместно изследване на Университета Карнеги Мелън, Корейският напреднал институт за наука и технологии и Градския университет в Ню Йорк, съобщи TechXplore.

Те са анализирали седмични данни от последните три години в общо 60 държави за слушането на музика в различни стрийминг услуги. В две трети от държавите потреблението е спаднало сериозно, а средно през 2020 г. - след обявяването на пандемията през март - спадът на слушане на музика онлайн е с 12,5%.

Това има пряк ефект и върху печалбите на големите стрийминг платформи. Гигантът Spotify е загубил 692 млн. евро приходи през първите три четвърти на 2020 г. спрямо 2019 г.

Причината е също интересна - хората слушат музика през тези услуги, основно когато са в движение - на път за работа, при пътувания. Все дейности, сериозно ограничени от антипандемичните мерки. А у дома много потребители вместо това ползват за музика YouTube, където има и сериозен ръст на потреблението.