Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Българският лекарски съюз излезе с възмутена позиция, в която "се противопоставя на опитите за административен тормоз от страна на НЗОК над лечебни заведения, ангажирани активно с лечението на пациенти с COVID-19 през изминалата тежка и трудна година и половина".

В нея се говори за "формално отношение на НЗОК към лекарите в България", което било "не само обидно, но и демотивиращо".

В позицията на БЛС се говори общо за зачестили проверки и за сигнали от "цялата страна за тенденциозни, масови проверки и искания за възстановяване на средства в условията на пандемия по формални причини".

Конкретно лечебно заведение не се споменава. Тя обаче се появи ден, след като от НЗОК обявиха резултатите от приключилата проверка в "Пирогов".

Тя установи редица нарушения, сред които заплатена, но неизвършена дейност, фалшиви хоспитализации, искане пациенти да плащат за дейности, които се поемат и от Касата и т. н. Проверката обхващаща периода 28 май 2021 г. - 10 юли 2021, г. От НЗОК искат "Пирогов" да възстанови неоснователно получени суми за над 1,1 млн. лв.

От болницата съобщиха, че ще направят възражение по направените констатации - по законовия ред и в законовия срок.

"Юридически необосновано и неморално е да се притискат лечебни заведения, дали своя дан в борбата с пандемията, да се иска от тях да връщат средства, които са били подсигурени за тяхното оцеляване. Ставаме свидетели на опит за възстановяване на суми за период, в който колегите лекуваха и се грижеха предимно за пациенти с COVID-19", пишат още от лекарския съюз.

Ето и цялата позиция на БЛС:

БЛС се противопоставя на опитите за административен тормоз от страна на НЗОК над лечебни заведения, ангажирани активно с лечението на пациенти с COVID-19 през изминалата тежка и трудна година и половина. В централата на съсловната организация има постъпили множество сигнали от болници в цялата страна за тенденциозни, масови проверки и искания за възстановяване на средства в условията на пандемия по формални причини: неспазен алгоритъм на лечение, отчетен пациент с антигенен тест, а не с PCR и др.

През периода на пандемия българските лекари бяха изправени пред огромни предизвикателства и положиха огромни усилия, грижейки се за своите пациенти в условията на напрежение и неизвестност, рискувайки собствения си живот. Те бяха многократно уверявани, че може и трябва да работят спокойно, че финансирането им е гарантирано. БЛС припомня, че с настъпването на епидемията, финансирането на лечебните заведения стана въпрос на оцеляване и те получаваха минимум 85% от бюджетите си, независимо от броя на лекуваните пациенти. Нещо повече: в нито един нормативен документ не беше разписан механизъм, който по някакъв начин да разглежда възможността за наказателно възстановяване на тези средства.

На този фон, юридически необосновано и неморално е да се притискат лечебни заведения, дали своя дан в борбата с пандемията, да се иска от тях да връщат средства, които са били подсигурени за тяхното оцеляване. Ставаме свидетели на опит за възстановяване на суми за период, в който колегите лекуваха и се грижеха предимно за пациенти с Covid-19.

Формалното отношение, което демонстрира НЗОК към лекарите в България, е не само обидно, но и демотивиращо.

БЛС пита: Това ли е наградата за неимоверните усилия на българските медици в условията на неизвестност и световна пандемия? Това ли е подготовката за есента, която, за съжаление, едва ли ще бъде по-лека от изминалата?

Нека не забравяме, че през очакваните тежки месеци всички ние отново ще разчитаме на същите тези медици и лечебни заведения, на които разчитахме през изминалата година и половина! А те ще продължат да следват своето призвание и няма да отстъпят от дълга си!

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.