"Огромен списък от явления, които можем да определим като серия от нещастия". 

Така служебният министър на културата проф. Велислав Минеков реши да обобщи своето "наследство" от предходните управления. Като пример за едно такова "нещастие", той даде реставрацията на паметника Васил Левски в столицата.

"Ще започна с един ужасяващ инцидент", започна Минеков. И обяви: "две посегателства върху името на Левски - безсрамие в името на усвояване". След което разви тезата. Едното било реставрацията на паметника в центъра на София, паметник от национално значение, която министърът определи като "така наречена". Датира от 2013 г.

"В медиите е обявено като реставрация, но такава не се е състояла".

От думите на Минеков се разбра, че вместо паметникът да бъде реставриран от държавата като нейна собственост, е имало "ремонт", извършен от Столична община. "Повикани с зидари, тенекеджии и общи работници да се докоснат до светинята", възмути се.

"Следващо нарушение по отношение на паметта на Левски и нашите революционери, застанали срещу османската власт, е извършено в подземията на бившия конак - националната галерия", продължи служебният министър.

При ремонта през 2013 г. е затрит стенопис, средновековната настилка, стените са облицовани с гипсокартон - обяви. И това било "фалшификация на ремонт".

Горе-долу същото бе определението му и за ремонта на Лъвов мост - ако някой истински реставратор видел тази "технология", щял да изпадне в ужас. Дейностите били поверени на "нелицензиран майстор", посочен от Министерство на културата. Фигурите - почистени със стоманена четка и ъглошлайф. 

"Това е технология все едно аз да съм зъболекар и да се задам с длето и чук към отворената ви уста", описа Минеков образно метода.

През 2012-а пък крайниците на кона на Цар Освободител били "безобразно прерязани с ъглошлайф". Наистина скандална история навремето.