След проверката на "Автомагистрали" и АПИ, след като ръководителите на последната агенция бяха и уволнени, служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова обеща, че ведомството й ще започне проверка на и тол системата. Вчера тя гостува в предаването „Честно казано с Люба Кулезич", където заяви, че има съмнения за ефективността на системата. 

"Там е интересен резултатът, защото сме инвестирали около 300 млн. лв., имаме една година дейност, а не сме наясно каква възвращаемост има, за колко години ще се изплати, има ли нужда от разширяване на мрежата, има ли нужда от още средства. Все още тол системата не може да генерира таксите, които би трябвало да поеме от транспортните средства, а делът на винетните такси е голям", заяви Комитова. 

Освен това, Комитова заяви, че предстоят и още разкрития за "Автомагистрали" и АПИ. Вчера излезе дългоочакваният доклад на Сметната палата за дейността на държавното дружество, който на практика доказа всички съмнения в незаконност, нецелесъобразност и практическо източване на държавни средства през компанията. Ден преди това пък Комитова обяви на пресконференция, че държавата, през АПИ и "Автомагистрали" е раздала аванси на частни компании за 188 млн. лв. за укрепването на 84 свлачища, от които направено е само едно. В същото време договорите за другите обекти изтичат през тази година. 

"За шест месеца няма как да се оправят останалите 83 свлачища", коментира министър Комитова. 

В същото време преведените пари на 25 фирми стават търговска тайна по Търговския закон, а фирмите отказват среща и не ясно какво ще се случи в бъдеще.

Министърът съобщи още, че изграденият миналата година по спешност авариен водопровод за Перник е незаконен. 

С изненада установих, че и много други изграждани от държавата и общините обекти от гледна точка на Закона за устройство на територията са на практика незаконни.  Всеки, който е тръгнал да строи - от тоалетна на двора до сграда, трябва да  подготви строителни книжа, да ги съгласува и накрая да му се издаде разрешение за строеж. Много проекти, значими за държавата, обаче се изграждат без разрешение за строеж, т.е. незаконно и то не на частни инвеститори, а на държавата. Този водопровод бе изграден в аварийна обстановка, това бе единственото решение за момента. Склонна съм да приема това, но чак сега се изготвят строителни книжа. Това трябва да направят областните управители на София и на Перник, тъй като съоръжението минава през двете области, но софийският е прехвърлил правата си на този на Перник. Но все пак още няма разрешение за строеж“, каза арх. Комитова.