Федерацията на транспортните работници "Подкрепа" настоява да бъде сключен анекс към концесионния договор, в който да бъдат заложени социални ангажименти за запазване на работните места на летище София. 

Това се посочва в отворено писмо на федерацията до премиера и до транспортния министър, разпространено от пресцентъра на синдиката, цитирано от БТА.

В писмото се отбелязва, че към момента там са заети около 2400 служители. 

"Чудесно знаем каква е практиката при всички приватизации и концесии - персоналът мигновено да бъде "оптимизиран", т.е. съкратен. Очевидно е, че ще бъде освободена огромна част от заетите понастоящем в летището.

Надяваме се, че си давате сметка, че останалите без работа хора ще станат абонати на бюрата по труда и социално подпомагане - отново пари от държавния бюджет и осигурителните ни вноски", заявяват от синдикалната федерация.

От федерацията посочват, че имат гаранции, че през първата година служителите ще бъдат запазени. Според синдикалната организация е необяснимо как се очаква, че кризата за концесионера ще продължи цели 10 години, а за работниците - само една. 

"След като сте решили да правите подаръци за чуждите компании под формата на безлихвени кредити, минималното, което следва да извоювате за българските работещи, е това да бъде направено само и единствено срещу безусловен ангажимент на концесионера да запази служителите", заявяват от Федерацията на транспортните работници "Подкрепа".

Те отбелязват също, че средствата от първоначалното плащане в размер на 660 млн. лв. бе предвидено да се използват за укрепване на БДЖ. 

"Сега се твърди, че с тях щели да се покриват разходи за икономически и социални мерки. Вярваме, че държавният бюджет се управлява добре и тези финансови средства могат и ще се използват по предназначение, не за текущи държавни разходи. Защото имаме само едно летище София. И само една държавна железница", се посочва в писмото.

Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" заявява, че неглижирането на интересите на българските граждани за сметка на интересите на концесионера би било грубо погазване на идеята за държавност.

"Няма банка, която да даде на въпросния концесионер безлихвен кредит в размер на 500 млн. лв. за цели 25 години - каквото държавата по същество направи през последните дни", се посочва в писмото. 

Според синдикалната организация този реверанс струва почти толкова, колкото е размерът на фонд работна заплата, от който се изплащат възнагражденията на всички служители сега.

От федерацията допълват, че тази изключително висока цена може да бъде компенсирана само с включването на социални ангажименти към вече сключения договор - безусловна защита за работните места на заетите в летище София.