"Вече разполагаме с изключително мощни, бързи, икономични, най-добрите в света локомотиви."
Думите са премиера Бойко Борисов, който заедно с транспортния министър Росен Желязков инспектира нови влакови композиции на Българските държавни железници.
В България вече пристигнаха 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотива, съобщиха по-късно от пресцентъра на Министерския съвет. Общата им стойност е 55 544 816 лв., като останалите се очакват в страната ни до края на май. В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години. Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива на стойност 27 166 100,75 лв., които се очаква да пристигнат до края на годината.
Министър-председателят разгледа и един от рециклираните вагони, производство на завода в гр. Септември. До края на настоящата година се предвижда да има 100 такива вагона, като 15 от тях вече са в движение, уточняват от правителствената пресслужба.
В пространно видео, излъчвано от профила на премиера Борисов във фейсбук, той и министърът не пропуснаха да се похвалят колко много са направили за възраждането на железопътния транспорт в страната.
За 10 години платихме близо милиард дългове на БДЖ, подчерта Борисов. А Желязков го допълваше с плановете за развитие на нови жп линии и заявки за купуване на нови вагони за дългите дестинации.
Новите локомотиви са много икономични, каза Росен Желязков и коментира, че се вписват в програмите на зелената икономика.
"И като вагоните са с интернет и са чисти, топли и удобни и вместо с автомобилите хората ще пътуват до Варна, до Бургас и до други дестинации с влак", размечта се Бойко Борисов.
А Росен Желязков се опита учтиво да уточни, че двамата с премиера стоят пред локомотив, а за пасажера е важно да се вози във вагон и за него комфортът е приоритет.
"Да, но е много важно локомотивът да го изтегли до Варна или до Бургас, а не на първия баир да се загрее и да се запали", поправи го с усмивка премиерът.
По свойски Борисов поговори с машиниста на новия локомотив. Разликата между старите и новите е огромна, сподели той, а премиерът добави: като между москвич и мерцедес.
Премиерът се качи и в кабината на машиниста и с изумление отбеляза, че локомотивът може да вдигне до 220 км/ч (което нито е много в съвременния свят, нито особено постижимо с релсовия път в България - б.р.).
След това Борисов и Желязков се качиха на рециклиран пътнически вагон. Там премиерът Борисов разпита къде е мястото за багаж, дали във вагоните има интернет: „сиреч може да си работи човек“.
Рециклирането е три пъти по-евтино от купуването на нов вагон, разказа транспортният министър.
Тези вагони са енергоспестяващи, имат стъклопакети, които запазват топлината. Ако един стар вагон се затопля 40 минути, то при новите е не повече от 12 минути. Гарантираният живот на новите вагони е 30 години, разказа представител на „Пътнически превози“.
Не може да искаме от хората да се качат на влаковете, ако не предложим съвременни вагони, каза Борисов и се върна години назад, когато беше кмет на София, и сподели опита си със старите автобуси и тролеи на градския транспорт.
Още по темата
- Росен Желязков за бъдеща сглобка: Няма "никога" в политиката
- Бившите партньори в сглобката: "Абсолютно всичко е загубено" vs "Пеевски е увиснал на врата на Борисов и го задушава"
- ДЕНЯТ В НЯКОЛКО РЕДА: Русия ще напада. Желязков падна жертва на разглобката
- Свалянето на Росен Желязков - изненадващо и безсмислено
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни