Две дузини издания са събрали над 100 хил. дигитални абонаменти, показва ново проучване на Press Gazette.

24-те новинарски бранда имат общо над 20 млн. абномента като това число значително е скочило след началото на коронакризата.

Медийните гиганти "Ню Йорк таймс" (6,1 млн.), "Вашингтон пост" (3 млн.) и "Уолстрийт джърнъл" (2,4 млн.) водят класацията в този клуб на 100-те хил.

Цената на абонамента варира от 1,99 долара на месец за National Geographic до 75 паунда или 100 долара за специализираното издание Financial News.

По изчисления на Press Gazette, ако всички абонаменти са били платени изцяло, това прави общо 5,7 млрд. долара за една година, които са отишли при издателите.

Едно от основните предизвикателства пред новинарските компании сега е да убедят онлайн читатели - немалко от които са се абонирали, за да следят новините в пика на пандемията - да продължат да плащат и в бъдеще, когато се очаква нормализация на ситуацията.

От Press Gazette уточняват, че данните за изготвянето на класацията на медиите с над 100 хил. абонамента, се базират на дълги проучвания и разговори с множество различни източници в САЩ и Великобритания. изданието обявява, че редовно смята да обновява данните.

!.  The New York Times – 6.1 млн.

Първото място в тази класация е за авторитетното американско издание.

През осемте години управление на бившия изпълнителен директор Марк Томпсън имаше 10-кратен ръст на онлайн абонаментите. Не малка роля имаше и че за част от периода президент е Доналд Тръмп, към когото вестникът не пести критиките си.  Новата шефка на изданието Мередит Копит Левиен предрече, че след 10 години 100 млн. души ще плащат за онлайн новини на английски, като според нея "Ню Йорк тайм" (The New York Times) може да управлява една четвърт от този внушителен пазар.

2. The Washington Post – 3 млн.

За разлика от основните си съперници "Ню Йорк таймс" и "Уолстрийт джърнъл", "Вашингтон пост" е частна компания, собственост на милиардера Джеф Безос, който в последната класация на "Форбс" беше отново най-богатият човек в света. Затова и там рядко се говои за абноменти публично.

За първи път Axios  съобщи през ноември, че изданието има близо 3 млн. онлайн абонати.

3. The Wall Street Journal – 2.4 млн.

 В интервю за Press Gazette генералният мениджър на изданието Карл Уелс говори за някои от техниките на екипа му, използвани по време на пандемията, за да се увеличи броят на абонатите.

4. Gannett – 1млн.

Gannett издава USA Today, стотици местни вестници в САЩ и притежава Newsquest във Великобритания. Неговите 1,029,000 дигитални абонаменти са разпръснати сред тези издания, но отиват при един издател.

5. The Athletic – 1 млн.

Подобно на Washington Post, Athletic също е часна собственост и решава кога да обяви информация за абонаментите си.

През септември двамата основатели на спортния уебсайт - Адам Хансман и Алекс Мадър, съобщиха пред CNBC, че са стигнали 1 млн. абонаменти.

6. Financial Times – 945 хил.

Изданието, което наскоро беше обявено за новинарска медия на годината на Британските годишни награди за журналистика News Provider of the Year at the British Journalism Awards –  има 945 хил. дигитални абонамента през третата четвърт на годината, според информация на Press Gazette understands.

FT  има общо абонати на печатното издание и онлайн версията от 1,1 млн. Като някъде около 20 хил. от абонатите онлайн плащат и за печатното издание.

7. The Guardian – 900 хил.

"Гардиън" (The Guardian) отскоро вече има 900,000 читатели онлайн, които си плащат, според информация на Press Gazette today reveals. Тук влизат 352 хил. абонирани и още 548 хил. души, които са се озовали на призива на британското издание за подпомагане на независимата журналистика, който се появява под всяка статия.

8. The Economist – 796 хил.*

"Икономист" (Economist) има средно  795,878 плащащи си дигитални читатели през първата половина на 2020 г., според данни на ABC. От списанието не са казвали колко само онлайн абонати има.

Забележка: Това число е за дигитални, но не само за дигиталните абонаменти, така че тези данни не са пряко сравними с останалите.

*Note: this figure is digital, rather than digital-only, so not directly comparable with other figures

9. News Corp Australia – 685 хил.

News Corp Australia не разделя абонаментите по отделни издания. Най-добре познатите имена тук са the Australian, the Daily Telegraph, the Herald Sun and the Courier Mail.

10. Barron’s – 458 хил.

Част oт подразделението на News Corp за Dow Jones Barron’s е издание да новини, свързани с инвестиции, като то датира от 1921 г.

Това е първата десятка на издания и издатели. Сред останалите до 24 влизат:

11. Tribune Publishing - 427 хил.

12. The Atlantic – 400,000* (тук отново данните са за дигитални, но не само за дигиталните абонаменти, затова и не са съвсем съотносими с останалите.)

13. The Times and Sunday Times – 337 хил.

"Таймс" (The Times) започна своята политика за платен достъп онлайн още преди десет години. По това време, спомня си, ръководителят на дигиталното отдел Алън Хънтър във Великобритания цари консенсус, че никой няма да плати за новини от общ интерес. Но сега "Таймс" и неделната му издание имат над 300 хил. само дигитални издания отделно от абонаментите на печатните. 

14. The Telegraph – 335 хил.

"Телеграф" (the Telegraph) е увеличил дигиталните си абонаменти от 214 хил. в края на миналата година до над 335 хил. през октомври. През същия период от време абонаментите за печатните издания е паднал от 209 хил. на 199 хил

15. McClatchy – 299 хил.

Подобно на други регионални и местни новинарски компании McClatchy имаше големи финансови проблеми през последните години. Но компанията, която беше придолбита от хеджфонда Chatham Asset Management през септември, след като обяви банкрут през февруари, вече има близо 300 хил. само дигитални абонаменти, разбра Press Gazette. Основните му издания са the Sacramento Bee, Miami Herald and the Kansas City Star.

16.The Los Angeles Times – 257 хил.

Един от гигантите на вестникарската индустрия "Лос Анджелис таймс" (the LA Times) спечели над 100 хил. абонамента от края на последната година, когато имаше само 144 хил. В началото на декември 2020 г. те са вече 257,212, според Press Gazette.

"Лос Анджелис таймс" има и платени читтели през платформата Apple News+.

17. Bloomberg Media – 250 хил.

В интервю пред Press Gazette миналия месец главният изпълнителен директор на "Блумбърг" (Bloomberg Media) Джъстин Б. Смит обяснява как неговият новинарски сайт е увеличил дигиталните си абонаменти със 130 процента за една година. 

18. The New Yorker – 242 хил.

Седмичното списание, чиято история тръгва от 1925 г., има средно 241 723 дигитален обмен през първата половина на 2020 г., според Alliance for Audited Media. Това число се отнася за само дигиталните абонаменти.

19. Boston Globe – 223 хил.

20. Insider Inc. – 200 хил.

Компанията е стигнала 200 хил. абонаменти към началото на 2020 г., според интервю на един от създателите и главен изпълнителен директор Хенри Блоджет.

21. Wired – 142 хил.

Според данни на Alliance for Audited Media технологичният новинарски бранд има среден печатен тираж от 864 хил. през първата половина на 2020 г. Дигиталното му издание, достъпът до което е само с дигитален абонамент, има среден тираж от 142 269.

22. National Geographic – 142 хил.

Притежаваното от Уолт Дисни списание "Нешънъл Джиографик" (National Geographic) има средно 2 млн. тираж през първата половина на 2020 г. като дигиталният е 142 074, според  Alliance for Audited Media.

23. Minneapolis Star Tribune – 102 хил.

"Минеаполис Стар трибюн" (Star Tribune Media) беше една от първите регионални новинарски медии, която въведе платен достъп до съдържанието през 2011 г.  Сега бере плодовете на предвидливостта си като имат над 100 хил. абонамента ккъм май тази година.

В началото на този месец само дигиталните му абонаменти са близо 102 хил.

24. Dow Jones other (Financial News, Private Equity News and MarketWatch) – 102 хил.

 

 

Press Gazette, formerly known as UK Press Gazette (UKPG), is a British media trade magazine dedicated to journalism and the press. First published in 1965, it had a circulation of about 2,500,[1] before becoming online-only in 2013. Published with the motto Fighting For Journalism, it contains news from the worlds of newspapers, magazines, TV, radio and online, dealing with launches, closures, moves, legislation and technological advances affecting journalists.

Commercially, it is funded by subscriptions and by publication of recruitment and classified advertising, as well as occasional display advertising. Since 2010 it has been owned by Progressive Media International, which also owns the magazines New Statesman and Spear's.