Българския потребител, в резултат на кризата, стана доста по-чувствителен ценово. Той промени дрстично своето поведение. Все повече се купуват стоки, които са на промоция. Лоялността към определени брандове намалява. Все по-голямо влияние върху избора оказва цената
Това заяви в интервю за Нова тв изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Йордан Матеев. Организацията обединява най-големите търговски вериги у нас.
По думите му хората вече предпочитат да пазаруват в близките до тях магазини, а се купува само най-необходимото.
Покупката на по-луксозни стоки също е ограничена.
В най-натоварения преди пандемията часови пояс - след 18 часа, магазините са почти празни, отчете още Матеев.
Той коментира и изискването, което бе поставено пред веригите с министерско постановление - за повече български основни стоки в магазините.
"Има повече българска продукция на пазара у нас. Тя е в резултат от кризата, която има и няколко положителни ефекти. Виждаме, че пазарът изпреварва държавата и всякакви постановления. Българските потребители последваха апела и на търговците, и на държавата, започнаха да купуват повече българска стока и това веднага се отрази на магазините", заяви Матеев.
Така, според него, страната се е оказала в ситуация, в която преди постановлението да влезе в сила, то е започнало да изпълнява функцията си. Вече имало положителен ефект, защото доста производители са сключили договори с търговски вериги.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни