Българския потребител, в резултат на кризата, стана доста по-чувствителен ценово. Той промени дрстично своето поведение. Все повече се купуват стоки, които са на промоция. Лоялността към определени брандове намалява. Все по-голямо влияние върху избора оказва цената

Това заяви в интервю за Нова тв изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Йордан Матеев. Организацията обединява най-големите търговски вериги у нас.

По думите му хората вече предпочитат да пазаруват в близките до тях магазини, а се купува само най-необходимото.

Покупката на по-луксозни стоки също е ограничена.

В най-натоварения преди пандемията часови пояс - след 18 часа, магазините са почти празни, отчете още Матеев.

Той коментира и изискването, което бе поставено пред веригите с министерско постановление - за повече български основни стоки в магазините.

"Има повече българска продукция на пазара у нас. Тя е в резултат от кризата, която има и няколко положителни ефекти. Виждаме, че пазарът изпреварва държавата и всякакви постановления. Българските потребители последваха апела и на търговците, и на държавата, започнаха да купуват повече българска стока и това веднага се отрази на магазините", заяви Матеев.

Така, според него, страната се е оказала в ситуация, в която преди постановлението да влезе в сила, то е започнало да изпълнява функцията си. Вече имало положителен ефект, защото доста производители са сключили договори с търговски вериги.