Най-голямата банкова институция в Италия - "УниКредит", съобщи тази сутрин, че екипът й по киберсигурност е установил нарушение в защитата на данните на приблизително три милиона нейни клиенти. Пробивът е станал през файл, създаден през 2015 година, а всички засегнати са италиански граждани, съобщава Ройтерс. 

От банката обаче са категорични, че няма компрометирани банкови данни, които биха позволили неправомерен достъп до клиентски сметки или неразрешени трансакции. В съобщение се допълва, че "УниКредит" веднага е започнала вътрешно разследване и е уведомила всички съответни органи, включително и местната полиция. 

"От 2016 г. насам "УниКредит" инвестира над 2,4 милиарда евро в модернизиране и укрепване на своите ИТ системи и в допълнителни системи за киберсигурност", успокояват от институцията. 

Това е поредният случай, в който данните на банката са пробити. През юли на 2017 година говорител на "УниКредит" призна, че две отделни хакерски атаки - от септември и октомври на 2016 година, са позволили изтичането на данни, засягащи повече от 400 000 италиански клиенти. 

Атаките са извършени чрез системите на външен търговски партньор, който банката отказа да идентифицира публично. 

Заради днешното съобщение акциите на "УниКредит" спаднаха с 0,3% при ранната търговия според данните на миланския борсов индекс FTMIB.