И градът си е на мястото, и неговите 333 000 жители - също. Но - както твърди обиколила мрежата конспиративна теория, него всъщност го няма. Всичко тръгва от една шега, пусната преди 25 години в интернет от Ахим Хелд, който по това време е студент по информатика. Както споделя впоследствие - измислил я, понеже искал да се надсмее над конспиративните теории, с които е пълна мрежата. А понеже шегата става изключително популярна, включително отвъд пределите на Германия, градските власти решават да се възползват от нея.

Наградата бе цял милион евро – за този, който успее да представи недвусмислени доказателства, че Билефелд не съществува. Крайният срок за събирането им бе 4 септември, а днес вече бе оповестено и решението на комисията, разглеждала без съмнение уникалните теории. Постъпилите предложения са 2000 – и от Германия, и от чужбина (300).

„Реакциите от цял свят са направо невероятни и ни осигуриха забавни и интересни преживявания. Повечето участници са се постарали да формулират доказателствата си с точно такова чувство за хумор, с каквото е замислена и нашата акция“, казва Мартин Кнабенрайх от името на организаторите на конкурса.

Организаторите,  макар съвсем сериозно да бяха обявили, че ще дадат милион евро награда, бяха и 99,9 процента убедени, че ще успеят да оборят всяко от „доказателствата“:

„Все пак трябва да се има предвид, че става дума за центъра на един от най-силните икономически региони на Германия – той няма как да изчезне току-така“.

Сред получените съобщения има писма, детски рисунки, стихове, комикси, произведения на изкуството, литературни съчинения. Има, разбира се, и текстове, опиращи се на научни аргументи, както и сложни математически изчисления. И за да бъде проучването гарантирано експертно, в оценяващата комисия са включени и учени от университета в Билефелд, и представители на градския архив.

В организирания от общината конкурс се включват участници от цял свят.

И – точно според предположенията – милионът няма да бъде даден, съществуването на Билефелд е доказано и това е краят на т.нар. конспиративна теория. Не, че някой е очаквал друго – важното е, че куриозната кампания се превърна в хит още с появата си и всъщност си изпълни мисията – за града са излезли хиляди статии в най-различни медии, само в Германия са над 1 700.