Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Френското правителство представи днес план за облагане с данък от 3 процента на френските приходи на интернет гиганти като Гугъл (Google), Амазон (Amazon) и Фейсбук (Facebook), предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА. 

Законопроектът очертава как ще бъдат облагани дигиталните компании с приходи от цял свят, надвишаващи 750 млн. евро (48 млн. долара), включително над 25 млн. евро във Франция. 

На пресконференция в Париж министърът на финансите Брюно Льо Мер каза, че данъкът ще донесе на хазната около 500 млн. евро тази година, но сумата би трябвало бързо да се увеличи. 
Ще бъдат засегнати около 30 компании с централи най-вече в САЩ, но също така в Китай и Европа. 

Според Льо Мер данъкът няма да обхване компаниите, които пряко продават онлайн собствени продукти. 

"Става дума за справедливост. Тези дигитални гиганти използват личните ни данни, правят огромни печалби от тях (. . .) след това прехвърлят парите някъде, без да платят справедливата сума данъци", заяви министърът. 

Той цитира данни на Европейската комисия, според които дигиталните гиганти плащат средно 14 процентни пункта по-малко данъци от други европейски компании. Франция реши да въведе данъка, след като подобно предложение на ниво ЕС не успя да събере единодушна подкрепа от страните членки.

Льо Мер допълни, че сега ще оказва натиск до края на годината да бъде постигнато международно споразумение в Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.