Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Ако има прокуратура, виновните за трагедията при Калояновец трябва да бъдат осъдени. Веднага след катастрофата беше ясно, че системата (АЛС) с контрол на скоростта не е работела. Това коментира Димитър Зоев, бивш директор "Транспортна политика" в Министерството на транспорта във фейсбук по повод на публикацията на Клуб Z  "Трагедията в Калояновец е заради неработеща система за сигурност". В нея публикувахме видео и документи, доказващи това твърдение.

Като си спомня какви усилия бяха положени да се осигури финансирането от ЕК на този проект. Да имаш внедрена една от най-съвременните системи в Европа за контрол на движението на влаковете и да не я използваш е 100% престъпление. И тези заповеди, които се издават сега, са за заблуда. Още в периода на изграждане и въвеждане в експлоатация на системата бяха издадени наредби и инструкции, че локомотив без изправна система АЛС не може да излезе от депото. Как е приета железопътната отсечка след ремонта без съответните документи?! Живеем в абсурдна държава!, заявява Зоев.

Специалистът уточнява, че е участвал във внедряването на първата система АЛС от София до Пловдив през 80-те години на миналия век и след това е бил инициатор и ръководител на проекта, финансиран от програмата PHARE, от страна на Министерството на транспорта за разширение на системата до Бургас.

В публикацията си Зоев уточнява, че точното международно наименование на тази система е ATP (Automatic Train Protection). В момента същата система се внедрява в много европейски страни и което е важно, и в съседните на България страни - Гърция, Турция Румъния и т.н. Тази система, която започна в нас масово да се внедрява, изпълнява изискванията на директивата на ЕК за технологична съвместимост за контрол на движението на влаковете. В момента се строи в участъка Пловдив-Свиленград-турска/гръцка граница, на фаза идеен проект е и за линията София - Видин.

Ето защо съм изумен от безотговорното, престъпно отношение на всички участници в тази жп катастрофа. Включително и от машинистите и техните ръководители и синдикати. Докато работех в железниците в продължение на 25 години, не спираха техните основателни искания за внедряване на такава система в БДЖ. Нормативаната база за експлоатация на система АЛС в българските железници бе създадена още през 80-те години, във връзка със пускането в експлоатация на участъка София - Пловдив. Съоръжени бяха над 120 локомотива, които трябваше да обслужват всички бързи и пътнически влакове. Обучението на машинистите беше нормативно задължително, обяснява бившият директор "Транспортна политика".

Разбирам, че изградената система за експлоатация постепенно е разсипана. Учудва ме обаче, защо машинистите, които са най-образованите железничари, са мълчали и не са протестирали, че се движат без ATP. Това разбира се, не оневинява другите виновници за катастрофата, за отнетия човешки живот и материалните щети, добавя Зоев.

След катастрофата при Калояновец се стигна и до други тежки нарушения на влаковото движение, които за щастие се разминаха без трагични последици. 

На 19 август т. г. при отпътуването от гара Карнобат в 3,22 ч. през нощта влакът от Пловдив за Варна е бил насочен с редовен изходен сигнал по грешна линия към Лозарево от ръководителя движение на гарата. Само наблюдателността на машиниста, който е забелязал несъответствие с изходните стрелки, е предотвратила заплаха за живота и здравето на над 200 пътници във влака.

В събота същия инцидент се е случил и на гарата в Айтос с влака София - Бургас. И за двата случая са съставени актове по настояване на машинистите.

Служителите на БДЖ след катастрофата при Калояновец са особено внимателни как колегите им от Национална компания "Железопътна инфраструктура" изпълняват задълженията си по осигуряването на безопасността на движението.  

Ключови думи

Коментари

mashinist

Ne prosto mashinistite sa osobeno vnimatelni te vechno sa si osobenno vnimatekni shhtoto nqma kak da e prosto sa spreli da si zatvarqt ochite kakto vinagi kogato dejyr.ite greshat a vqrvaite chesto se slychva da popadnesh na nedorazbral ne tolko v chas ili napeklo go slynceto dej.rakovoditel

вие сте най-кадърните, така ли ? ако се осирате и тръгвте без свигнали,като спите като буби по изходните сигнали и чакате кафе да ли да ви донесем?

отец Сисой

Преди в МТ е имало д-я "Транспортна политика", а министертството на бедняците се наричаше Министерство на социалните грижи. Сега министерството се нарича Министерство на социалната политика, а д-ята в МТ се нарича "Дирекция на транспортните грижи". В тази дирекция основната грижа е да намерят работа на ближните си партийни номенклатури, Калинки.

Дръжки

Най-образованите....бихме могли да поспорим! Длъжни са да са най-бдителни, тъй като са последно звено и са "на топа на устата", не им го отричам. Но и тъпи / неадекватни/ машинисти съм срещал достатъчно, а и често го има "дремещия вляво", не признавам никакви противоположни тези!!!

Аз съм запознат

Случайност ли е, че цитираните Димитър Зоев и Апелянски са били колеги в национална транспортна политика?

Опааа

хайде сега да оплюем НКЖИ и да се изкараме,че машенистите са най-образованите хора на планетата !!! защо не добави този цървул,за грешките и изцепките на господата от бдж ???

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.