Японският концерн "Тойота" (Toyota Motor) отчете увеличение на глобалните продажби през първата половина на 2018 година с 1,6 на сто спрямо предходната година до рекордните 5,2 милиона превозни средства, предаде ДПА. Това се дължи в най-голяма степен на силното търсене в Китай и Европа.

Продажбите на вътрешния пазар на "Тойота груп" (Toyota group), включително на "Дайхацу мотъ"р (Daihatsu motor) и "Хино мотърс" (Hino Motors), са били на ниво 1,17 милиона превозни средства за периода януари-юни, което е с 4,8 процента по-малко от същия период на миналата година. Една от причините за това са потребителските разходи, които са в застой. 

Продажбите нa автомобили "Тойота" и "Лексус" (Lexus) са нараснали с 9 на сто на годишна основа до 680 000 единици в Китай, докато тези в Европа са се увеличили с 6 на сто до 560 000 автомобила, каза говорителят на компанията. 

"Тойота" ще представи финансовите си резултати за периода април-юни идния петък. 

Президентът на САЩ наложи вносни мита върху стоманата и алуминия, както и върху редица китайски стоки. Автомобилните производители като "Тойота" се страхуват, че Вашингтон може да предприеме подобна стъпка и спрямо вносните автомобили и автомобилни части преди междинните избори за Конгреса през ноември.

Министерство на търговията на САЩ прави проучване дали вносните автомобили и автомобилни части са риск за националната сигурност на СА, припомня ДПА.