Австрийският консорциум "Капш Трафик Солюшънс" е предложил най-ниската цена за изграждането на тол системата – 149,99 млн. лв. без ДДС. Това стана ясно след отварянето на офертите днес. 

Техническата оценка на предложението е максималните 100 точки. 

Другият допуснат кандидат от Агенция „Пътна инфраструктура“ беше „ТОЛ България“, но неговото ценово предложение е по-високо - 193,5 млн. лв. И макар че в обществената поръчка е заложен таван от 200 млн. лв., обединението между българските фирми "Телелинк", "Сирма" и "Сиенсис" е оценено само с 66.67 точки. 

От поръчката бяха отстранени четирима от общо шест кандидати: „БГ път", в което влизат българската фирма "Контракс" и унгарската "Ай Сел глобъл солюшънс"; чешката "Толлнет", българската "Сиела Норма" и консорциумът "Телетол", включващ контролираната от Спас Русев БТК, софтуерната компания "Нованор" и фирмата за GPS услуги "Иком".  

Преминалият до етапа на днешното отваряне на офертите консорциум „ТОЛ България“ е получил по 5 точки за „функционалност и експлоатационни качества на системата“, за „реализация на хардуерна система“ и за „план за изпълнение и управление на риска“. Оценката за качество при изпълнение е 10 точки. 

Техническата оферта на "Капш Трафик Солюшънс", кандидатът, който се явява в търга като консорциум между българското, полското, италианското и испанското си подразделение, е получил по 10 точки за всеки един от показателите. 

Компанията е сигурен победител, най-малкото защото предложената цена има 70% тежест в крайното решение за избора на изпълнител.

Компанията-майка – австрийската "Капш", има над 100-годишен опит, а дъщерните й дружества са реализирали 280 проекта в 44 страни с приблизително 70 милиона доставени бордови устройства и 18 000 оборудвани ленти.

"Капш груп" са внедрили тол системи в Австрия, Полша, Чехия и Австралия. 

В средата на септември нейното име бе забъркано в скандал с фалшива новина, уж разпространена от АПИ, в която предварително се посочваше, че "Капш" печели поръчката за изграждането на тол системата. Най-вероятната цел на подправеното съобщение до медиите е дискредитация на обществената поръчка. 

В идните дни ще стане ясно дали търгът отново ще стане обект на обжалване от страна на отстранените кандидати и загубилия участник. 

Съпротивата срещу въвеждането на платено преминаване по пътищата за тежкотоварните автомобили е голямо и търгът бе блокиран от април 2016 г. заради жалби. 

Ако пак се стигне дотам, има резервен вариант - още през лятото премиерът Бойко Борисов обяви, че държавата има готовност сама да се заеме с изграждането на системата, тъй като от протакането страната ни губи по 1,5 млрд. лв. годишно от пътни такси - това показвали изчисленията на Световната банка.