Регионалното министерство предлага промени при проектирането на нови и при ремонта на стари пътища. Те са заложени в новата Наредба за проектиране на пътища, предложени за обществено  обсъждане.   

В края на май премиерът Бойко Борисов свика на спешно заседание всички министри, които имат отношение за безопасността на пътя. 

Тогава регионалния министър Николай Нанков пое ангажимент ресорното му ведомство да направи промени в наредбата в срок от три месеца и коментира, че „в България за съжаление понастоящем пътища се проектират още по съветски норми отпреди 30 години”.

Сред заложените промени са осигуряване на радио или телефонна връзка по магистралите и скоростните пътища (б.р. става въпрос за обособени кабинки), 10-метрова зона за безопасност и изграждане на пътни трасета предимно през пустеещи земи.

Според проекта пътищата трябва да се избягва преминаване през вододайни зони и природни резервати. За изграждането на пътищата трябва да се използват преимуществено наличните необработваеми и слабо продуктивни земи, като могат да преминат само по границите на земеделски земи с трайни насаждения. (б.р. Блатните кокичета на Лиляна Павлова отново не са пощадени).

Регламентираната в проекта на наредбата безопасна зона започва от края на активната лента за движение, чието предназначение е да се предотвратят или намалят последствията от пътнотранспортни произшествия при напускане на платното за движение. Тя варира от 1,5 м за третокласни и местни пътища и скорост по-ниска от 60 км/час до 10 м при автомагистрали и скоростни пътища.

Въведени са и нови видове кръгови кръстовища, като се предвижда те да могат да бъдат изграждани на места, където се пресичат повече от четири клона и/или направленията сключват остри ъгли на пресичане, както и в места, където обикновеното кръстовище ще бъде със сложна геометрия.

В проекта на наредбата се предвижда и осигуряване на паркинги, предназначени за спиране на автомобили, превозващи опасни товари. Заложено е изграждането на радио или телефонна връзка да може да се осигурява при доказана техническа и икономическа целесъобразност и за други пътища, освен магистрали и скоростни.