ДАНС е арестувала Стефан Гайтанджиев за открадната папка от АПИ, касаеща търга за най-скъпия тунел в България - "Железница", който трябва да е част от АМ "Струма".

ДАНС проверява сградата на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) заради спрения търг на най-дългия и важен тунел на магистралата, стана ясно по-рано.

Агенцията е обект на проверка от страна на службите, тъй като в хода на процедурата било констатирано, че част от представеното техническо предложение на участник в процедурата липсва, съобщава OFFNews.

Това е официално записано и като една от причините търгът за 250 милиона лева да бъде спрян. Подозира се, че човек от АПИ е взел папката с техническото предложение и затова службите извършват проверка по случая.

Стефан Гайтанджиев е външен оценител на участниците в търга, бивш главен секретар на дирекция в АПИ по времето на управлението на тройната коалиция - именно когато на България са й спрени всички европейски пари за пътища заради далаверата "Батко и Братко".

Обществената поръчка за най-големия тунел на магистрала "Струма" е на стойност 250 милиона лева. От него зависи строежът на цялата магистрала. Ако търгът за "Железница" и строежните работи не започнат навреме, България може да загуби стотици милиони пари от Европа за изграждането на автомагистралата.

От сайта на АПИ става ясно, че търгът и обществената поръчка за тунела на "Струма" са спрени на 4 април. 

В момента нито един документ, качен в обществената поръчка на сайта на АПИ за тунел „Железница“, не се отваря и е блокиран.

За спирането на търга съобщи снощи бившият регионален министър Лиляна Павлова на профила си във фейсбук:

"С крайно учудване разбирам, че процедурата за тунела "Железница" като част от лот 3.1. на АМ „Струма” е прекратена. Несериозно и будещи недоумение звучат мотивите на ръководството на АПИ за прекратяване на изключително важния търг за ключовия приоритет обект, финансиран със средства от ЕК. Осъзнават ли ръководството на АПИ и служебният министър на регионалното развитие и благоустройството сериозността от прекратяване на процедура на стойност 250 млн.лв. и риска от голямо закъснение за изграждането на автомагистралата? Осъзнават ли ръководството на АПИ и служебният министър на регионалното развитие и благоустройството, че това решение може да бъде фатално за окончателно изграждане на "Струма" и България да се наложи да загуби стотици милиони от Европа? Каква е причината за коренно сменената позиция на служебния министър Спас Попниколов, който беше разпоредил в края на февруари да има избран изпълнител на 31 март 2017 г.

Липсва ли наистина документация по обществената поръчка, както това е посочено в самото решение за прекратяване? Означава ли това, че ръководството на АПИ не е създало необходимата организация за съхранение и опазване на документацията по търга? Има ли връзка тази липса на документация с промяната в състава на оценителната комисия, предвид че самият служебен министър, преди да стане министър, беше външен експерт в нея? Дължи ли се това на смяната му с друг външен експерт и кой е той? Кой го предложи, по какъв начин е станала смяната, притежава ли това лице необходимата професионална експертиза да бъде член на оценителната комисия? Стефан Гайтанджиев ли е външният експерт и бил ли е част от ръководството на АПИ заедно с Пирин Пенчев по време на тройната коалиция, на която ЕК спря всички пари? Не е ли това отново и все въпроси, на които служебният министър Спас Попниколов и настоящето ръководство на АПИ дължат бърз и смислен отговор! Това ще бъдат и първите ми парламентарни въпроси към служебния министър Спас Попниколов в първия ми работен ден като народен представител в 44-тото народно събрание!"