Waymo, новото име за проекта за самоуправляваща се кола на Google, е започнал дело срещу Uber и скорошната му придобивка - стартъп за самоуправляващи се камиони Otto, съобщи АФП.

Хората на Сергей Брин и Лари Пейдж обвиняват бивш инженер на търсачката - Антъни Левандовски, който сега работи за Uber, че е свалил "над 14 000 висококонфиденциални файлове с дизайни на различни хардуерни системи на Waymo". В това било включено и дизайн на "LiDAR и платки" - близо 10 гигабайта общо.

LiDAR е технологията, която измерва дистанцията до обект с помощта на лазер. Това позволява на автономните коли да "гледат" пътя и да преценяват позицията си и разстоянието до различни предмети - например други коли.

"Otto и Uber са взели интелектуална собственост от Waymo, за да си спестят риска, времето и разходите, свързани с независимото развитие на собствените им технологии", обявяват от Google.

Левандовски напуска Google през 2016 г., основава Otto и след няколко месеца бива закупен от Uber.

В иска от 28 страници се обяснява как проектът на Google е стартирал през 2009 г. През 2015 г.  Uber започва бързо да навлиза в сферата на самоуправляващите се коли, като наема академици от Carnegie Mellon - един от ключовите изследователски институти в областта. След година те още разчитат на външна LiDAR система, докато Waymo разработва своя собствена.

"Uber беше повече от 5 години назад в надпреварата да създадеш автономна технология, подходяща за масовия пазар", пише в съобщението на Google, публикувано в Medium.

Но след купуването на Otto те бързо наваксали, и то с платки, много подобни на тези от проекта на Google.

Странното е, че неотдавна Google инвестира сериозно в Uber.