Туристическият борд на Западна Норвегия, дестинацията с най-красивите фиорди в страната, е решил да отреже напълно бюджета за реклама за следващото лято, съобщи британският в. "Телеграф". Причината - има твърде много туристи.

"Тази година е извън всякакви изчисления... невероятно е. Има дни, в които твърде много хора стоят на някои от по-малките дестинации като Гейрангер и Флам. Имаме немного подобни случаи, но не искаме повече", обяснява Кристиан Йоргенсен, мениджър на Fjord Norway.

Фиордите, в които Норвегия е шампион, са дълги и тесни морски заливи между скали или стръмни склонове, образувани от наводняването на долина от ледници. Те са от малкото естествени височини, лесно достъпни за туристи без екипировка. Ако харесвате гледките отвисоко, но не ви привлича арматурата на Айфеловата кула или нямате възможност да катерите Хималаите, фиордите са следващият най-добър вариант.

До този извод са стигнали и туристите. Издатината Trolltunga преди време е била посещавана от 1000 души на ден, днес от там минават 100 000, а известната висока скала Прейкестолен, която е вдъхновила кадри в хита на Дисни Frozen, е била посещавана от 60 000 дневно през 2009 г. Сега всеки ден туристите са 300 000.

Горе - кадър от Frozen, долу - снимка от западнонорвежките фиорди.

Йоргенсен потвърждава - филмът в действителност е изиграл роля във вдигането на посещенията, а като се има предвиди детската му аудитория, обикновено прииждащите са цели семейства.

"Те направо се маркетират сами - обяснява той. - Хората си правят селфита като луди."

Твърде много туристи означава солидни приходи, но и задръствания, опашки, натоварвания в малките норвежки селища, повишена опасност при катерене по скалите. Затова и рекламата спира.