Някои неща изглеждат напълно безсмислени, докато не ги изпробвате. Повечето хора не са заинтригувани от електрическа тоалетна седалка, която се затопля автоматично и измива интимните ви части с хладка, ароматизирана вода. Докато не отидат в Япония, където високотехнологичните седалки отдавна са нещо съвсем обичайно. А много туристи в Страната на изгряващото слънце се завръщат с необичаен сувенир – тоалетна седалка или електронно мини биде, пише в. "Уолстрийт джърнъл".

Китайците са най-големи почитатели на тоалетния сувенир, но туристи от цял свят мъкнат вкъщи удобните вещи. Компанията Panasonic, която е известна с технологичните си продукти, започна производството на електронни седалки и малки, захранвани от батерии бидета за хора, които не искат да инсталират цяла тоалетна чиния. Джаджата може да се носи в чантата и да се използва при нужда. От септември насам Panasonic е продала над 20 000 бройки от електронния ибрик, който струва $ 55. Наскоро клиент от Саудитска Арабия е поръчал накуп 10 000 парчета.

Прилича на джедайски меч, но това е джобен ибрик.

От десетилетия насам японските производители на електронни тоалетни чинии като Toto и Luxil се опитват да продават продукцията си в чужбина, но рекламата е доста неефективна. За сметка на това опитът на място се оказва най-добрата препоръка за покупка на подобна техника и върши по-добра работа отколкото каквато й да е реклама. При това е без пари.

В Япония повечето домакинства, хотели и офиси имат тоалетни с вградени бидета. Специално за туристите Panasonic прави седалка,, която е с вградено измиващо устройство и отопление и работи на различен волтаж, както туристическите аксесоари. Цената ѝ не е ниска – между $400 и $600 в зависимост от допълнителните функции и цвета, като уредът се предлага в най-различна окраска. Но това излиза много по-евтино, отколкото да сложите нова чиния с биде в комплект с казанче.

А електронният ѝ джобен ибрик може да се намери в най-различни цветове – от розов до тюркоаз, като въпреки електромотора си устройството е напълно безшумно.