Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Концесионната процедура за Летище София, която бе обявена преди две седмици, е спряна. Това съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Причината е, че компании от кувейтския консорциум МАК/АДМАК, който изгради пистата на аерогарата, са завели жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу правителственото решение за отдаване на концесия.

Възражението на арабите е от 15 юни. Компанията "Мохамед Абдулмохсин Ал-Карафи и Синове" е депозирала в антимонополната комисия искане да бъде наложена мярка по спиране на процедурата до произнасянето на ведомството по жалбата им.

Кувейтците заведоха арбитражно дело в Париж срещу столичното летище за неспазени договорни клаузи. Спечелиха го и съдът им присъди обезщетение в размер на 45 милиона долара. Парите обаче не  са им платени и вероятно блокирайки концесионната процедура от консорциума МАК/АДМАК се надяват да стимулират властите в София да им преведат дължимото.

Транспортният министър Ивайло Московски се надява именно от концесията на столичната аерогара да дойде авансово плащане в размер на 550 милиона лева, с които да бъде приложен план за реформи в БДЖ.

Ключови думи

Коментари

Гениален е Московски. Джиросва дълговете на ТИМ на арабелите и му остават парици за бедежето, да имат да си крадат.

8

Този филм сме го гледали много пъти вече - правят се нарочно такива условия за концесия, че да може тя да бъде спряна и големите инвеститори изгонени, а най-накрая държавното предприятие да бъде подарено на наш човек (в случая това ще бъде ТИМ).

не позна

Глупости, това е от още преди да стане дори дума за концесия. Става въпрос за КТБ. Парите на кувейтците са се изпарили благодарение на Цветан Василев и Делянчо. Та ако толкова искаш да се филмираш, те са виновните.

антикомунист

БКП,ГЕРБ,СИК,ВИС,ТИМ...Комунягите отново ни завладяха!

коментар от капитал

Нормално – и напълно очаквано. Всяка нормална корпорация би процедирала по този начин. Подобно развитие можеше да се предскаже от всеки, следил публикациите в „Капитал“ по темата – освен, очевидно, от празните глави, които обявиха концесията при такива условия. Трябва да си доста нагъл и малоумен, за да врънкаш чужди инвеститори за 1.1 млрд. лева, като същевременно отказваш най-безочливо да платиш 45 млн. долара пак на чужди инвеститори – и то по присъда на Парижкия Арбитражен Трибунал. Виновни, разбира се, пак няма! И все пак, нека помислим: 1) Защо е осъдено летището? Явно Дедо Боцо навремето пак е пропуснал да прати СМС-и до парижките арбитри... ма той не е виновен човекът – по-скоро грешката е на Ангелов (на Свинята адвоката), който е забравил да осигури на Боцко номерата на жеесемите на арбитрите. Щото, нали, именно въпросният Ангелов „защитава“ летището по този казус. 2) Защо не ще да плаща Летище София – респективно Мин. на Транспорта? Понеже се надяват „гнилите ябълки“ в българска съдебна система да ги „отърват“ от глобата. 3) Да, обаче сметките излизат криви. СГС потвърждава присъдата от Париж, макар и без да бърза. Апелативният Съд – също (въпреки особеното мнение на съдия Д. Марчева, мотивирано от интересно какво/кого). И така стигаме до ВКС, където, както знаем, също не се бърза. Така че касационно – и окончателно – решение ще има най-рано догодина. 4) Тук е редно да добавим следното – да бавиш плащането по арбитражно решение, т.е. да се правиш на мотика, влачи след себе си сериозни последствия – и особено финансови такива. По-конкретно: за всеки ден забавяне неустойката по това дело е 12,000 долара. За година – 4.5 млн. долара. Арбитражното решение е още от 2011 – е, смятайте. Това отговаря и на шизофренично-риторичния въпрос на министъра на транспорта, който по време на парламентарен контрол заяви в прав текст: „Ама какво стана с тая глоба, тя преди време беше много по-малка?!“ 5) В заключение – концесия скоро ще има ли? Не и при такива измекярски и тарикатски условия. А оттам – пари за БДЖ ще има ли? И да има, май няма да е тази година... А хората, взели тъпоумните решения навремето, довели до тази присъда, са си все така на постовете. И това важи както за летището, така и за „властта“. Някои даже са и повишени. И това е най-поучителното в случая. Дъниш се ти – обаче плаща друг. Гарантирано от ГРОБ. 6) Така че на данъкоплатците – честито. За пореден път.

Донев

Понеже темата ми е интересна и тази сутрин се събудих с нея, направи ми впечатление, че в конкретната статия не е описано, че пари е имало за този дълг. Оказва се, че са били в КТБ. Всеки може сам да си направи заключенията за виновните да се стигне до ситуацията.

ДИДИ

Проблемите с арабите са следствие от калпавото управление на летището. Така става като се назначават некадърници на държавен принцип. Да го пускат това летище на концесия, все ще по-добре отколкото да продължават да го съсипва държавата.

Старки

"държавен принцип" или "роднински принцип"... Но да, категорично мисля, че трябва държавата да се лиши тотално от правото да властва над каквито и да е фирми. В противен случай такива дела ще има много.

Радослав Костов

За съжаление лошото управление на летището се отразява дори на бъдещето му отдаване на концесия. Дано поне се осъществи тази концесия и потръгне работата му, че ще е голяма загуба за България да фалира най-голямото си летище.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.