Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

 

Националният авиопревозвач "България Ер" дължи на "Летище София" ЕАД 45 212 000 лв. за летищни такси и още 2 406 000 лв. за други просрочени плащания. Задълженията са към 31 май 2016 г. Това става ясно от писмен отговор от министъра на транспорта Ивайло Московски до депутата от Реформаторския блок и щеф на ресорната комисия в Народното събрание Настимир Ананиев.

Темата за задълженията на превозвача към столичното летище е актуална по две причини - първо обявената прозе

Не отговориха и постигнато ли е официално ново споразумение за разсрочване на дълговете. Предишно такова е от 2008 г., като според бивши кадри на летището превозвачът още в първите месеци го е нарушил. В него две от важните задължителни условия са били да не се пропускат вноски и да не се трупат нови задължения - неща, които явно са се случили, след като през миналата година стана ясно, че натрупаните задължения са около 50 млн. лв.


Това, което се знае, е, че публичните вземания за летищни такси за периода от 2008 г. до миналата пролет са в размер на 37.2 млн., а лихвите по тях - 3.9 млн. лв. Отделно има и три издадени акта за публично държавно вземане - механизъм, който се използва, ако държавата не иска да се раздели с парите по давност. Единият от тях е към "България ер" от края на 2013 г. на обща стойност 19.3 млн. лв., като на 20 май 2015 г. от сумата на акта са платени 5 млн. лв. Другите два са към другото дружество от авиогрупата - "Хемус ер", но те са за малки суми (общо малко над 1 млн. лв.). Страните спорят и в съда по вече издадените актовете за публично държавно вземане. В края на февруари 2016 г. Софийският административен съд най-накрая излиза с решението, че по делото на "България ер" за въпросните 19.3 млн. лв. авиокомпанията трябва да плати 14.9 млн. лв., от които 8.8 млн. лв. главница и 6.1 млн. лв. лихви. Летището пък е осъдено да плати на авиокомпанията направените разноски по делото в размер на 35 хил. лв. Това решение обаче подлежи на обжалване пред Върховния административен съд.

Ключови думи

Коментари

България Ер трябва да фалира. Мутрите не могат да правят нормален бизнес, а само схеми и далавери.

Атанас

"България ер" има договор за разсрочено плащане с Министерство на туризма и си обслужва редовно и коректно задълженията. Странно е, че толкова много медии изведнъж започнаха да спекулират с нещо толкова нормално. Дали една строителна арабска компания няма общо?

Димо

До Атанас: Какво общо има министерство на туризма? В туристическия сектор ТИМ са забъркани в други неща, но че са изключително зле в самолетният превоз, това е видимо за всички. Въпреки монополът им на вътрешния пазар, след като блокираха Wizzair да не летят до Варна и Бургас и пречеха на Rayan air, да летят от София.

Калоян

Не искам да защитавам никого, но в случая не си прав за много неща. Не знам какво имаш предвид под много зле, но е факт, че за поредна година националният превозвач има най-висок рейтинг за сигурност и то не от някакви тукашни класации, а от Скайтракс. За монопол и дума не може да става, защото ако имаше монопол щеше да се разбере и ЕК щеше да вземе съответните мерки. Уиз като европейска компания, ако в действителност някой им пречеше щяха да се оплачат пред съответните институции. Причината да няма конкуренция във вътрешните линии не е, защото еди-кой си е изгонил друг, а защото трафика между София и морските градове е много малък и е трудно да се обслужва редновна линия. Това дори самите Уиз си го признаха, когато затваряха офиса в България. За райънеър изобщо не мисля да казвам каквото и да е било, защото с постъпките си и в България, и в Европа са доказвали многократно, че те не са авиокомпания, която познава принципите на лоялната конкуренция.

Атанас

Имах предвид на Транспорта. Грешка, но не мога да я поправя във вече пуснатия коментар.

Питащ

А защо държавата е допуснала това да се случи? поредво даказателство, че държавата е лош стопанин.

Гоце Будов Догaнов

TИМ-новите дворяни покрай властта...

Атанас

Министерство на Транспорта!!! Там има договор, който се изпълнява и вноските се плащат. Летището не е на загуба, заради това, че й се издължават на вноски.

терминал

Тия дългове си се изплащат на вноски, както е казвано неведнъж. Та не е там белята, колкото и да се мъчат едни и същи хора да ни убеждават в това. Белята е в управлението на летището - като всички държавни предприятия, и това се управлява от абсолютни некадърници избрани на партиен принцип.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.