В студиото на Канал 3 Илиана Беновска и министърката на регионалното развитие Лиляна Павлова не можаха да разплетат следния ребус: хем двете са единодушни, че премиерът Бойко Борисов е постъпил гениално и държавнически, като е спрял поръчките за АМ "Хемус", хем какво лошо има, ако търговете са спечелени от фирми на Делян Пеевски и Валентин Златев.

ПЕЕВСКИ СЕ ОТКАЗА И ОТ КАНАЛ 3

В студиото на телевизията, която вече официално няма общо с Пеевски, двете стигнаха до единодушие, че министър-председателят трябва да действа... "не искам да кажа като пожарникар (след кратко замисляне - Беновска, б.р.), но то, то... кво лошо има в това... Да действа като пожарникар във всички трудни моменти. Що той трябваше да спре обществената поръчка за "Хемус"?"

"Ще ви дам и детайлен отговор, но искам да кажа нещо много общо. Според мене  - много е важно за една държава и нейната стабилност, да има такъв лидер, който да има респекта, който да може с... Защото в който и сектор да има проблем, всеки казва: премиерът трябва да реши. Това е! Това е, това е според мен пък много добра оценка! Единоначалието е много важно - да имаме един министър-председател, който да има воля, визия, позиция, твърдост..", отговори Павлова. 

"Не го ли претоварвате с родителските задачи сега. "А, тате, тука има проблем, вземи да ми го решиш..."  - притесни се водещата.

На това министърката отвърна, че всеки министър трябва сам да си носи отговорностите, но трябва да се следва и общата визия. След което каза, че европейско финансиране за АМ "Хемус" няма да има, което е първата от трите причини за случилото се. Но изброи още две: че когато е проектирана магистралата, са били заложени „малко по-луксозни параметри, отколкото вече можем да си позволим" и още:

"И третата пък много важна причина - беше много важно да се изчистят всякакви съмнения. За нас беше много важно, независимо че сама по себе си - като документи - поръчката бе проведена абсолютно законосъобразно и това е потвърдено от всички."

Не трябва да тегне съмнение над най-важния, над най-прироритетния, най-скъпия проект, който предстои да строим. Ако над него има сянката на съмнението, ще остане лошият привкус: Абе те построиха, построиха, ама там нещо не е.., обясни още Павлова. А разговорът продължи в следния дух:

Беновска: Добре, какво лошо има Делян Пеевски и Валентин Златев да са едни от...

Павлова: Аз не казвам... Напротив - аз не казвам, че има нещо лошо...

Беновска: ... Е, кво им пречи! Кой, кой...

Павлова: ... Нито един от тях двамата като документи... е собственик на някоя от фирмите.

Беновска: Да! Това също е важно! Това се доказа, че те документално не се виждат...

Павлова: По документи поне те не са...

Беновска: ... Ама какво лошо има?

Павлова: Е, не знам!

След това министърката поведе разговора в посока как ще падне цената на строежа на магистралата, ако проектната й скорост бъде намалена от 140 км/ч и как ще се намали примерно разстоянието между платната, т.е. - тревичката... Но това май не беше чак толкова интересно за водещата, която кимаше през повечето време. 

След това Беновска се опита да научи ще има ли обезщетение за тези, на които са прекратени обществените поръчки. Според министърката няма да има такива, защото няма нарушения.

Макар и намалена с поне 2-3 тунела и ще е с поевтинели виадукти, магистралата ще получи пари от републиканския бюджет, стана ясно още от разговора.

- Надяваме се мъжките ръце на Борисов да съберат още повече пари от контрабанда? - попита за начина на финансиране Беновска, свивайки юмрук.

- Аз съм уверена даже - непоколебима бе Павлова.

До края на разговора известната със своите остри питания журналистка пак се поинтересува, ако и в следващата поръчка - за трасето край Ахелой, се "появят" Делян Пеевски и Валентин Златев, какво ще се прави, на което Павлова каза, че няма специална процедура за тях двамата и навсякъде ще печели най-добрият. 

Интервюто завърши с това, че Беновска попита министърката харесва ли си работата...А Павлова призна, че работи със сърце и душа.