Неонацистки код върху кутиите на праха за пране Ariel предизвика остри критики срещу производителя Procter&Gamble. Кутии от препарата с номер 88 и бутилки с гел за пране с 18 са изтеглени от търговската мрежа в Берлин, защото двете цифри се свързват с нацистка Германия. Числото 88 се ползвало повреме на Втората световна война като код за нацисткия поздрав "Heil Hitler". Двете осмици се използват като аналог на съкращението на поздрава - HH, а 18 е код, с който се изписвали инициалите на Адолф Хитлер (АН). Крайно десните екстремистки групи в Германия все още използват и двата кода, и често ги рисуват като графити.

Производителят уверява, че неонацистките знаци са поставени неволно върху кутиите и никой не е помислил за неприятната асоциация, която предизвикват числата. Маркетинговият гаф се получил след като Procter&Gamble решили да спонсорират немския национален отбор по футбол за световното първенство в Бразилия, и пуснали в продажба гигантски кутии, приличащи на фланелка на Бундестима.

Номерата 88 и 18 трябвало да напомнят на футболните екипи на играчи. Вместо радостта на футболните запалянковци, компанията си навлякла гнева на купувачите. На всичкото отгоре рекламния слоган на продукта "С нова, по-висока концентрация" предизвикал и неприятен спомен за концентрационните лагери. Снимките на перилните препарати и критики към слогъна се разпространили моментално в социалните мрежи.

Procter&Gamble са поднесли официални извинения на всички купувачи и са изтеглили продуктите от търговската мрежа.

"P&G се придържа към ценностите на толерантност, различие и човечност. Съжаляваме, ако някои хора са направили грешна интерпретация и категорично се разграничаваме от крайнодесните (нацистки) идеи", заявяват от компанията.