Собствениците на товарни кораби ще трябва да слагат на трупчета или да унищожават техните съдове, след като трафикът сериозно падна през последните години, пише CNBC.

Секторът на корабните превози на насипни товари запази известно ниво през последните 7 години, но стабилният тренд на спад на китайската икономика доведе до свръхкапацитет от 30%, показва анализ на компанията Drewry Financial Research Services.

Търсенето на превози се срина, след като апетитът на Китай за суровини угасна точно в момент, когато на пазара излязоха кораби с голям капацитет.

Показателят Baltic Dry Index пада до нови рекордно ниски стойности, като в момента е на 316 пункта при 11 793 пункта през май 2008 г. Той измерва цените за превоз на насипни товари като желязна руда, въглища и зърно.

За де се поставят в ред търсенето и предлагането, собствениците на товарни кораби ще трябва да извадят от експлоатация 20% от флотата си, препоръчва анализът. В момента цените за превоз са толкова ниски, че едва покриват разходите на компаниите.

От Drewry не дават розови прогнози и за сектора на конейнерни превози. Там конкуренцията е толкова висока, че превозвачите вече изчерпаха икономиите, получени от колапса на петролните цени, които паднаха със 70% от лятото на 2014 г.

Забавянето в сектора доведе и до консолидации. Миналата седмица китайските гиганти Cosco Group и China Shipping Group се обединиха. А френската компания CMA CGM SA купува дяловете на сингапурския държавен холдинг Temasek в Neptune Orient Lines за $2,26 млрд.

Дори и танкерите, превозващи втечнен природен газ са изправени пред проблеми, като много от тях стоят празни край Сингапур, един от най-големите световни хъбове за търговия с горивото, съобщава Ройтерс.