Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова обяви пред бТВ, че проектът за строителството на магистрала "Хемус" ще бъде преработен, така че да стане по-евтин и да може да се реализира с "ограничените възможности за финансиране от държавния бюджет".

"Решението, че прекратяваме обществената поръчка може да се обжалва. След като приключи тази процедура, ще има нов търг, при нови условия. Може да помислим за други алтернативи. Трябва да се насочим към варианти да направим по-скромен проект от досегашния", каза министър Павлова.

Тя уточни, че строителството на "Хемус" е много по-сложно и скъпо от това на аутобаните "Тракия" и "Марица".

"Остават за доизграждане 250 километра от Ябланица до Шумен и в момента преосмисляме решенията. Тук е скалиста местност, която изисква тунели и виадукти, а финансовият ни ресурс е ограничен", посочи тя, уточнявайки, че Световната банка е готова да ни отпусне кредит за изграждането на магистралата, но това щяло да се отрази върху нивото на държавния дълг.

ВЯРНО ЛИ Е, ЧЕ ЗЪБОЛЕКАРЯТ НА БОЙКО БОРИСОВ РАЗПРЕДЕЛЯ ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ?

Павлова коментира и думите на лидера на "Движение 21" Татяна Дончева, че във всяко министерство има определен човек, който да държи под контрол при кого отиват обществените поръчки.

"Ако в партията, в която доскоро бе Дончева, е имало такава практика, то сега не е така. Това са да не ги наричам ченгеджийски, но да кажем - конспиративни теории", каза регионалният министър.

Павлова отново обясни, чепределено има опит за разклащане на кабинета чрез онлайн медии и фейсбук групи". Тя доразви тази си теза, която споделя медийно през последните дни.

"През зимата, когато приходите на семействата намаляват, идва времето на опитите за дестабилизация. Мерките за борба с контрабандата са драстични. Това пречи на хората, които контролират каналите. Това са мерки в полза на обществото, правим непопулярни реформи в определени сектори, които не се харесват на определени кръгове и квадрати", обясни тя.