След въвеждането на тол система за тежкотоварни автомобили и преминаването към електронни винетки за леките автомобили може да не се наложи ново увеличаване на цената. Това каза при посещението си във Велико Търново министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

"Този смесен модел е по-справедлив, защото при такса за изминато разстояние повече ще заплащат тежкотоварния и транзитния трафик", каза тя.

Според нея ако след въвеждането на тол системата приходите са достатъчни за поддържането на пътната мрежа можело и да се разминем с последващо поскъпване на стикерите.

"Работим в тази посока, правим изчисления и в момента не можем да кажем дали през следващата година цената на винетката ще бъде същата", заяви Павлова.

Тя уточни, че републиканската пътна мрежа е 20 000 км, от които 8000 км са магистрали и пътища от първи и втори клас, по които се движи транзитният трафик.

"Нашите усилия са насочени към тези пътища и заплащането на равностойна такса за преминаване от тежкотоварните и транзитните автомобили на таксите в другите европейски страни", разясни регионалният министър.

Според Павлова приходите от винетки за 2015 г. са 230 млн. лв. От тази сума се приспадали разходите за производство и разпространение, както и за 190 000 автомобила, които ги използват безплатно. Така оставали малко под 200 млн. лв., които АПИ инвестира в поддържането на пътната мрежа.

"Минимум 60 млн. лв. са разходите за зимно почистване, а останалите средства се използват за изкърпването на пътищата", каза Павлова.

Сега с допълнителните приходи от увеличението на цената на стикерите през тази година щели да се правят широкоплощни ремонти, които да са по-трайни и да се поддържат по-лесно.