Ново проучване показва, че негативните реклами, насочени към президента Барак Обама през 2008 г. го изобразяват с много по-тъмна кожа, а според мнозина това може да посее расови предразсъдъци у някои зрители, пише в. „Индипендънт”.

Откритието потвърждава обвиненията, че някои републикански политици се стремят да спечелят гласове, подкрепяйки расистки възгледи и закостенели стереотипи. Подобен тип политика се наблюдава и във вече започналата надпревара за Белия дом през 2016, но като цяло тя е съществувала при почти всички последни президентски гонки.

Изследване, публикувано онлайн през декември в „Public Opinion Quarterly”, предоставя нови доказателства, че умишлено или не се излъчват реклами, които изострят расовите предразсъдъци у зрителите. Анализирайки 126 реклами от президентската кампания през 2008 г., авторите на проучването са измерили цифрово нюанса на кожата на Обама и неговия опонент сенатор Джон Маккейн. Те са сортирали рекламните клипове в категории, основани на няколко различни теми. Очевидно е, че двамата претенденти за президентския пост изглеждат различно в зависимост от кадрите. Често срещано е в кампаниите участниците в надпреварата да манипулират и изменят образите на опонентите си, както и да променят лицата за по-драматичен ефект. Става ясно, че в кампанията на Маккейн, свързана с предполагаемите връзки на Обама с престъпни групи, авторите на клиповете почти винаги са потъмнявали кожата на настоящия президент.

При 86% от предизборните клипове нюансът на кожата му е потъмнен. Снимките на Маккейн пък са избелени. Дали това е съзнателна стратегия на сенатора не може да се каже. След като вестник „Вашингтон пост” се свърза с канцеларията на републиканците и офиса на Маккейн в Сената, те не коментираха. Но несъмнено има доказателства, че расовите предразсъдъци са най-големи към афроамериканци с по-тъмна кожа. Съдебните заседатели, например, са по-склонни да осъдят на смърт чернокож със стереотипни африкански черти на лицето. Авторите на това изследване са Соломон Месинг от Изследователския център „Пю” във Вашингтон, Мария Джейбън, софтуерен инженер за „LinkedIn” и Итън Плот, сътрудник в Станфордския университет, съобщава БГНЕС.